כאשר בעלי עסקים בירושלים מנסים לחסוך כסף בגלל משבר הקורונה, בעירייה החליטו לעשות שיפוץ מסיבי. בין השאר שודרגו לאחרונה אולם המליאה וחדרי הישיבות, הותקנו מסכי ענק, ריהוט הוחלף ואפילו חדרי השירותים עברו טיפול מסיבי. מי שחשף את ההשקעה השנויה במחלוקת הוא עופר ברקוביץ, ראש האופוזיציה ויו"ר 'התעוררות'.
2 צפייה בגלריה
אולם המועצה לפני השדרוג
אולם המועצה לפני השדרוג
אולם המליאה לפני השיפוץ. "סדר עדיפויות שגוי"
(צילום: שלומי כהן)

אולם משודרג

בעקבות בקשה בכפוף לחוק חופש המידע, התברר כי הרשות המקומית השקיעה במיזם יותר משלושה מיליון שקל. רוב הסכום (2.2 מיליון שקל) שימש לשדרוג אולם המליאה שגם קודם נחשב למרשים ואף כיכב בעבר בכתבה על המבנים היפים בעיר.
בנוסף, עלות שיפוץ חדרי הישיבות עלתה 686,103 שקל והמחיר של עבודות בינוי ותשתיות הסתכם ב־300 אלף שקל. בסך הכל המיזם עלה למשלמי המיסים 3.2 מיליון שקל.
"בזמן שהתושבים משלמים ארנונה גבוהה, הכסף שלהם הולך לשיפוצים במקום לשדרוג איכות חייהם. בזמן שיש בבירה הגירה שלילית של כ־20 אלף איש, משקיעים באסתטיקה. ראש העירייה משה ליאון מפעיל סדר עדיפויות שגוי לחלוטין, על חשבונם של משלמי המיסים", תוקף ברקוביץ'.

מחירון השיפוץ:

שדרוג אולם המליאה - 2,208,305 שקל
שיפוץ חדרי ישיבות - 686,103 שקל
עבודות בינוי ותשתיות - 300,000 שקל

בין ברקת לליאון

יצוין, כי לא רק באופוזיציה אלא גם בתוך העירייה היו השבוע בכירים שתהו האם היה צורך בשיפוצים, לאור הביקורת שספג ליאון, אחרי שהתעקש לשפץ את לשכתו לפני כשנתיים.
כפי שנחשף אז ב"ידיעות ירושלים", בתחילת 2019 הוחלט לשדרג את הקומה השישית בכיכר ספרא, בעלות של 750 אלף שקל. הסיבה למחאה נעוצה בעובדה שפחות מעשר שנים קודם לכן, ראש העירייה הקודם, ניר ברקת התעקש לשפץ את הלשכה בסכום של ארבעה מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
אולם המועצה המשודרג
אולם המועצה המשודרג
אולם המועצה המשודרג
(צילום: עיריית ירושלים)
ההבדל בין השיפוצים הוא שכמחצית מהשיפוץ בתקופת ברקת, שולמה מכיסו של ראש העירייה לשעבר. למרות מימון זה, הסכום שנאלצה העירייה לשלם נותר גבוה.
במסגרת עבודות השיפוץ בקומה השישית, הוחלט אז להחליף את השטיח בכל הלשכה והותקנה תאורת לד. קירות הפנים הוחלפו למחיצות הפרדה מזכוכית.
יצוין, כי לפני השיפוץ בלשכה שלו, ליאון אמר ל"ידיעות ירושלים" שהפעולה נחוצה לצורך הגברת השקיפות.
מהעירייה נמסר: "מעיריית ירושלים נמסר כי עבודות השדרוג באולם מועצת העיר ובאולמות ההנהלה, בוצעו לאחר שנים רבות בהם לא טופל המקום, ולטובת כלל חברי המועצה המשתמשים בחדרים הללו. השדרוג כלל הטמעת מערכות צילום ומולטימדיה מתקדמות ומערכת עזר לכבדי שמיעה. המערכות הללו נועדו להנגשת דיוני המועצה ודיוני הוועדות השונות, לצד הגברת השקיפות לציבור. בנוסף, יאפשר השדרוג את שמירת רצף העבודה העירוני בשגרה ובחירום, תוך הפקת הלקחים מאתגרי הקורונה וממשברים ביטחוניים מהשנים האחרונות".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים