37,565 דוחות נרשמו מתחילת 2024 בגין נסיעה בנת"צ הנמצא בכניסה לירושלים. לטענת נהגים הסדרי התנועה במקום מאלצים אותם לקבל החלטה בלתי אפשרית - לחתוך נתיב בפראות ולהסתכן בתאונה, או לחכות עד שיוכלו להשתלב ולהסתכן בקנס.
2 צפייה בגלריה
הכניסה לירושלים
הכניסה לירושלים
הכניסה לירושלים
(צילום: mynet)

כשיוצאים מהמנהרה של מבשרת בכביש המוביל לבירה, יש שלושה מסלולים. לאחר סיבוב מוצא, ממש בקצה העיקול, מגלים כי המסלול השמאלי הופך לנתיב המיועד לתחבורה ציבורית. לטענת נהגים אין שילוט בולט וברור המתריע כי בקרוב הדרך תהפוך לנת"צ ורק בסיום העיקול יש שלט לא מספיק בולט המתריע על השינוי הפתאומי.
הבעיה היא שכל נהג זהיר מבין כי כאשר יש עומס תנועה כבד, והרכבים נוסעים ללא מרווח גדול ביניהם, קשה להשתלב ימינה. לכן מי שיינהגו בזהירות וימתינו עד להשתלבות בטוחה וזהירה, ישלמו קנס בסך 500 שקל בגין נסיעה בנת"צ. האפשרות השנייה היא לזגזג בפראות ימינה, ולהסתכן בתאונה עם נפגעים.
2 צפייה בגלריה
כביש מספר 1
כביש מספר 1
מתקרבים לנקודה
(צילום: Shutterstock)
נהג שנקנס פעמיים זועם על התנהלות עיריית ירושלים. לדבריו: "לא ניתן לברוח מהנתיב באותו רגע שמתחיל הנת"צ. מדובר בכביש עמוס ונוסעים בכל המסלול והעירייה שמה מצלמה ונותנת אין ספור דוחות במקום. יש משהו לא הוגן אם אדם נסע למשך מספר שניות, ומנסה להשתלב בתנועה בנתיב הסמוך. זה מטורף - יש כשל הסברתי של העירייה. נראה לכאורה כי היא מכוונת את זה על מנת להעשיר את קופתה הציבורית על חשבון האזרח, עם דוחות לא הגיוניים".
תושבת שקיבלה אף היא שני דוחות במקום, מציינת כי למרות שלא מדובר בבעיה חדשה, העירייה לא משנה את הסדרי התנועה. "קיבלתי כבר שני דוחות, כל אחד על סכום של 500 שקלים. בטח שיש לי עוד כמה כאלה בדרך, כי אני נוסעת שם כל יום, זה לא הוגן".


מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "כ-500 מטר לפני העלייה לנת"צ קיים שילוט המתריע לקראת השתלבות בנתיב. בהמשך הכביש, קיים שילוט נוסף, המתריע כ-300 מטר לפני כניסה לנת"צ.
"בירושלים, בניגוד לערים אחרות, הנת"צים מסומנים באופן מודגש עם שילוט וסימונים רבים, כולל סימון חצים לבנים המאפשרים מעבר לנתיב הרגיל. חובה על הנהג לנהוג על פי התימרור והשילוט במקום ולהימנע מכניסה לנת"צ".