תושבת אזור ירושלים המשמשת כמנקה בבית ספר יסודי בעיר נעצרה לאחר שמאבטח המוסד החינוכי טען כי ניסתה לגעת בנשקו. האירוע התרחש ביום שני בשבוע שעבר (7 באוקטובר), יום השנה לטבח בעוטף, שהיה מתוח ממילא לנוכח החשש של מערכת הביטחון והמשטרה מפני ביצוע ניסיונות פיגוע.
2 צפייה בגלריה
עובדת ניקיון. נקבעו לה אחוזי נכות
עובדת ניקיון. נקבעו לה אחוזי נכות
עובדת ניקיון. נקבעו לה אחוזי נכות
(המחשה: shutterstock)

על פי הדיוח למשטרה מצד מאבטח המוסד החינוכי העובדת נגעה באקדח שעל חגורת מכנסיו. שוטרי תחנת מוריה מרחב ציון של מחוז ירושלים הוזעקו למקום, העבירו את החשודה לאחר בירור ראשוני במקום, אל תחנת המשטרה. לאחר שנחקרה הוחלט על מעצרה בשלב זה לטובת השלמת מכלול פעולות החקירה הנדרשות.

2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
המשטרה הוזעקה
(צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

החשודה הובאה בפני שופט בית משפט השלום בירושלים שם טענה המשטרה כי בזמן שהמאבטח ישב לעשן הגיעה למקום העובדת, ובזמן שגבו מופנה אליה היא ניסתה לשלוף את נשקו. לטענת המאבטח הוא הסתובב מיד ובכך מנע זאת ממנה. לאחר מכן הוא דיווח על האירוע לממונים ולמשטרה.
לדברי השוטרים העובדת הסבירה בשטח כי רק רצתה לבדוק את הדגם של הנשק. לפי העולה מהדיון בחקירה הראשונה טענה שהיא הצביעה על הנשק ובחקירה השנייה אמרה שלא נגעה בכלל בנשק. למשיבה אין עבר פלילי. ב"כ המשיבה טען מנגד כי אב הבית היה נוכח באירוע. "הם ישבו יחד ואז הגיע אותו שומר, התיישב ביניהם באמצע ההפסקה בחצר בית הספר ואז המאבטח הסתובב אליה עם הגב והיא הצביעה על האקדח מתוך סקרנות".


עוד הוסיף כי "הבחורה תמימה וממשפחה נורמטיבית, מוכרת ברווחה", הוא ביקש לשחררה למעצר בית. השופט גד ארנברג אמר בהחלטתו כי מעיון בחוקרי החקירה עולה כי קיים חשד סביר שדי בו בשלב זה של ההליך, כפי שעולה מעדותו של המאבטח. "חרף האמור לא מצאתי שיש צורך במעצר של ממש כדי להשלים את החקירה", קבע השופט והורה לשחרר את הצעירה למעצר בית.