פיגוע קטלני בבקעה: שתי האחיות מהיישוב אפרת, רינה די בת ה-16 ומאיה די בת ה-20 הן שתי הנשים שנרצחו אמש (שישי) בצומת חמרה בבקעה. בפיגוע נפצעה גם אם המשפחה לאה (48), ומצבה עדיין מוגדר אנוש.
3 צפייה בגלריה
רינה ומאיה די ז"ל
רינה ומאיה די ז"ל
רינה ומאיה די ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

על פי תחקיר ראשוני, המחבלים ירו מרכב חולף על מכוניתן של הישראליות ופגעו בהן. הרכב שנפגע המשיך במנוסה חרף הירי, אך המחבלים רדפו אחריו ולאחר שסטה לשול כתוצאה מהפגיעה, המחבלים יצאו לוודא הריגה מטווח קרוב של שתי הצעירות. במקום אותרו 22 תרמילים.
אביהן של רינה ומאיה, ליאו די ביקש למסור: "הרגשנו חיבוק חם של אהבה מיהודים בישראל ומחוצה לה ואנו בטוחים שהצדק ייעשה".

3 צפייה בגלריה
צומת חמרה
צומת חמרה
צומת חמרה. זירת הפיגוע
(צילום: יאיר שגיא)

מדובר צה"ל נמסר: "בהמשך לדיווח על אירוע הירי בצומת חמרה, התקבל דיווח על תאונת דרכים בין רכב ישראלי לפלסטיני, כוחות צה"ל שהגיעו לנקודה זיהו מספר פגיעות ירי ברכב הישראלי וקבעו כי מדובר בפיגוע. כתוצאה מהפיגוע נפגעו שלוש ישראליות, נקבע מותן של שתיים מהן. כוחות צה״ל חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים".

קראו גם:

מבית החולים הדסה נמסר על מצבה של האם היום: "מצבה של הפצועה בת ה-48 שנפגעה אתמול בפיגוע בבקעה מוסיף להיות אנוש. היא מונשמת ומורדמת ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה עין כרם, לאחר שאתמול בלילה עברה ניתוח אורתופדי דחוף. משפחתה שוהה לצידה".
עודד שבת, פרמדיק באיחוד הצלה מסר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בזירה קשה עם מעורבות רכב שספג פגיעות ירי וכתוצאה מכך אירעה תאונת דרכים קשה. למרבה הצער שתי צעירות ששהו ברכב נהרגו עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלו. כמו כן הענקתי סיוע בזירה לפצועה באורח אנוש שפונתה במסוק למרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים".

3 צפייה בגלריה
צומת חמרה
צומת חמרה
צומת חמרה
(צילום: יאיר שגיא)

ראש מועצת אפרת, עודד רביבי מסר: "בצער גדול קיבלנו את העדכון על פיגוע מזעזע שבו ירו מחבלים על רכב ובו אם ושתי בנותיה, תושבות אפרת. המועצה, מחלקת הרווחה והחינוך מלוות את בני המשפחה, נמצאות בקשר עם אנשי הרווחה בבקעת הירדן שנמצאות ליד אב המשפחה וילדיו".
מסע הלוויה של האחיות הקדושות מאיה ורינה די הי"ד יתקיים בבית העלמין הסמוך לכפר עציון הערב בשעה 17:00.
פורסם לראשונה: 13:54, 07.04.23