לקראת ישיבת מועצת העירייה הערב (ה'), בחוות דעת שהוציא יועמ"ש העירייה עו"ד אלי מלכה, נכתב כי בשל המגבלה של התקהלות עד 50 איש בחלל סגור, לא תתאפשר כניסה לציבור.
2 צפייה בגלריה
אולם המועצה לפני השדרוג
אולם המועצה לפני השדרוג
אולם המועצה
(צילום: שלומי כהן)
מי שביקש לשנות את ההחלטה, הוא חבר המועצה אדיר שוורץ, חבר סיעת התעוררות ויו"ר ועדת הביקורת העירונית. לדבריו, "כבר למעלה משנה וחצי שאין כניסה לקהל בישיבות המועצה. האיצטדיונים והאולמות מלאים, אך ישיבות המועצה סגורות לקהל למרות שראש העירייה משה ליאון התחייב בתחילת כהונתו להחזיר את הקהל אך לא עומד במילתו".
שוורץ הוסיף, "כל חודש יש תירוץ אחר. ישיבת המועצה הערב חשובה ביותר ונוכחות הקהל בתוכה מהווה עיקרון דמוקרטי ראשון במעלה". במכתבו, קורא יו"ר ועדת הביקורת לקברניטי כיכר ספרא, לגלות יצירתיות ולמצוא פתרונות כמו מחיצות וקפסולות, על מנת לאפשר את השתתפות הקהל בישיבות המועצה. מה שלא קורה מזה למעלה משנה.
2 צפייה בגלריה
אדיר שוורץ
אדיר שוורץ
אדיר שוורץ
(צילום: פרטי)
תגובת העירייה: "העירייה פועלת בהתאם להוראות כל דין, תוך שהיא מקפידה לשמור על עקרון פומביות הדיון, גם על ידי הקרנת ישיבת המועצה בשידור חי באתר האינטרנט העירוני וגם על ידי הקרנתו בלובי בניין העירייה, בו תוקרן ישיבת המועצה. ההחלטה לקיים את ישיבת המועצה הקרובה ללא כניסת הקהל הרחב התקבלה בעצה אחת עם היועמ"ש לעירייה ונוכח הנחיות הקורנה ונתוני התחלואה העדכניים. הטענות המועלות על ידי חבר המועצה חסרות כל בסיס חוקי או אחר".