בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שלישי) את דינה של שוטרת מג"ב, אוריאן בן כליפא, שהורשעה בעבירת תקיפה של צעירה ערבייה - אותה תפצה כליפא ב-2,000 שקלים.
4 צפייה בגלריה
אוריאן בן כליפא
אוריאן בן כליפא
אוריאן בן כליפא
( צילום: יואב דודקביץ')

בית המשפט דחה את בקשת ההגנה לביטול הרשעתה של כליפה וקביעת אשמה ללא הרשעה, והטיל עליה קנס בסך 4,000 ₪ או 40 ימי מאסר תמורתו, שמונה חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים על עבירת אלימות נגד הגוף מסוג פשע, ארבעה חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים על עבירת אלימות נגד הגוף מסוג עוון.
4 צפייה בגלריה
אוריאן בן כליפא ומעצר הצעירה
אוריאן בן כליפא ומעצר הצעירה
תיעוד מעצר הצעירה
(צילום: מהרשת, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)
הנאשמת הורשעה בכך שבעת שהוצבה בחסימה בעיר העתיקה של ירושלים, שנועדה למנוע מעבר הולכי רגל מן המקומיים, לרגל "סבב הר המור", דחפה מספר פעמים את המתלוננת שהגיעה למקום וביקשה לעבור, ללא שקמה לה סמכות לשימוש בכח, מעשה שהוביל לתגובה מצד בני משפחתה של המתלוננת ועורר הפרת סדר, שבמהלכה נעצרה המתלוננת והוכנסה לתוך נקודת המשטרה.
4 צפייה בגלריה
אוריאן בן כליפא
אוריאן בן כליפא
אוריאן בן כליפא
( צילום: יואב דודקביץ')

עוד הורשעה הנאשמת בכך שגם בהיותן בתוך תחנת המשטרה היא דחפה את המתלוננת בחוזקה, הושיבה אותה על כיסא שהיה במקום, אחזה באזור צווארה במשך מספר שניות וניערה את גופה. הנאשמת שבה ועשתה כן כעבור מספר שניות נוספות, כשהיא צועקת על המתלוננת מספר פעמים "לסתום את הפה", זאת מבלי שהייתה כל הצדקה לשימוש בכוח באותו שלב, ומבלי שהמתלוננת, אשר הייתה מבוהלת ובוכייה, התגרתה בנאשמת.
פרשת אוריאן בן כליפא:

לדברי הפרקליטות, ״לזכות הנאשמת נשקלו גילה הצעיר, העובדה שאין לה הרשעות קודמות ושאיפותיה לקיים אורח חיים נורמטיבי. עוד נשקלה העובדה כי הנאשמת הקדישה את רוב חייה הבוגרים בתרומה לשירות המדינה ואזרחיה, ועשתה זאת, כפי שעלה מתוך ראיות ההגנה לעונש, במסירות רבה״.
4 צפייה בגלריה
מתוך תמלילי החקירה
מתוך תמלילי החקירה
מתוך תמלילי החקירה
(צילום: מצלמות האבטחה)

״בית המשפט שקל את העובדה כי השעייתה הארוכה של הנאשמת משירות, למשך פרק זמן של כשנה וחצי, כמו גם עצם הרשעתה בפלילים, במנותק משאלת העונש, הן בעלות היבטים עונשיים מובהקים, לא רק בהיבט הכלכלי אלא גם בהיבט של פגיעה בתדמיתה העצמית של הנאשמת, אשר תפסה את עצמה כשוטרת מצטיינת״.
לבסוף התייחס בית המשפט לפיצוי שנגזר, וקבע כי הוא לא נועד לאמוד באופן מדויק את הנזקים שנגרמו לנפגעת העבירה כתוצאה מהאירוע, אלא נועד לבטא, באופן סמלי, את ההכרה בפגיעה בה.