העבודות להקמת מוזיאון הכנסת בבניין פרומין ברחוב המלך ג'ורג' אומנם מתעכבות מעבר למשוער, אך ל-mynet ו'בונוס' נודע כי בתחילת החפירות התגלה שם ממצא לא שגרתי. בקומה התת־קרקעית של המבנה התגלה בור ובו זרימה של מים.
1 צפייה בגלריה
סודות מתחת ליסודות. בניין מוזיאון הכנסת
סודות מתחת ליסודות. בניין מוזיאון הכנסת
סודות מתחת ליסודות. בניין מוזיאון הכנסת
(צילום: פרטי)

בהתחלה הניחו כי מדובר בפיצוץ צינור או בנזילה ממערכת המים העירונית, אלא שלא התגלה שום צינור בקרבת מקום, ולמעשה התברר כי המים יוצאים מתחת לשלד המבנה, כך שככל הנראה מדובר בנביעה משכבת הסלע. בהמשך נחשפה גם משאבת מים ישנה, שככל הנראה היתה פעילה עוד בימי הכנסת הראשונה בשנות ה־50 של המאה שעברה, ממצא שחיזק את תיאוריית הנביעה.
למעיין הנסתר לא נמצא עד כה כל תיעוד בארכיון הכנסת, ולא ברור מדוע העניין נשמר כביכול בסוד. בכל מקרה מדובר בכמות מסיבית של מים שמחייבת גם היום התקנת מערכת שאיבה כדי שהמבנה לא יוצף ויסודות הבניין לא יתערערו. כרגע, גם לנוכח המכרז לבחירת קבלן חדש, העבודות במקום אינן מתבצעות במשך זמן רב, וככל הנראה עוד אין החלטה כיצד לטפל במעיין הנסתר. ואם לאחר סיום העבודות יהיה אפשר להשאיר את נביעת המים פתוחה לציבור או שהמים ינוקזו למערכת העירונית והחלל ייסגר בתקרת בטון.
אך עוד חזון למועד, והגורמים הרלוונטיים בכנסת עוד צריכים לפתור מספר בעיות בניסיון לקדם את מיזם המוזיאון התקוע, שהקמתו עוגנה בחקיקה מיוחדת.