בחירות 2023, יוצאים לדרך: ראש עיריית ירושלים משה ליאון הצהיר הבוקר (ראשון) כי הרשימה עמה ירוץ למועצת העיר בבחירות הקרובות, תהיה רשימה שוויונית כאשר חצי ממנה יהיו גברים וחצי נשים. בתוך כך הדגיש ליאון כי החמישייה הראשונה של הרשימה תכלול 3 נשים ו-2 גברים.
3 צפייה בגלריה
משה ליאון מציג את הבשורה בלבן
משה ליאון מציג את הבשורה בלבן
ליאון
(צילום: ארנון בוסאני)
3 צפייה בגלריה
מועצת עיריית ירושלים
מועצת עיריית ירושלים
מועצת עיריית ירושלים
(צילום: שלומי כהן)

"ברשימתי למועצת העיר בבחירות הקרובות, העשירייה הראשונה תהיה מורכבת מ- 50 אחז גברים ו- 50 אחוז נשים... והחמישייה תהיה מורכבת מ- 3 נשים ו- 2 גברים", אמר ליאון באירוע לכבוד יום האישה הבינלאומי 2023. בתוך כך הוסיף כי הוא מאמין מאוד בקידום נשים לעמדות מפתח וכפי שאפשר לראות עשרות נשים קודמו בשנות כהונתו וציין כי גם לשכתו מורכבת מרוב נשי.
3 צפייה בגלריה
ד"ר לורה ורטון
ד"ר לורה ורטון
ורטון. ברכה על ההצהרה
(צילום: מולי גולדברג)

הבחירות לראשות עיריית ירושלים ולמועצת העיר צפויות להיערך ביום שלישי ה-31 באוקטובר 2023. בניגוד למערכת הבחירות הקודמת שנערכה בשנת 2018, היתה סוערת במיוחד והפתיעה עם מספר שיא של 9 מועמדים לתפקיד ראש העירייה — הפעם, לפחות נכון לעכשיו, נראה שהמועמד היחיד לראשות העירייה הוא ליאון עצמו והציפייה היא למערכת רדומה למדי. אולם בירושלים כמו בירושלים — הכל יכול להשתנות.
עוד בחדשות:
חברת המועצה לורה ורטון (מרצ) ברכה על הצהרתו של ליאון: "אחרי יותר מ-4 שנים כמחזיקת התיק לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי בירושלים, אני גאה שאנחנו מתקדמות ומתקדמים. מספר חסר תקדים של נשים קודמו בעירייה ויש מנהלות אגפים ומנהלות מחלקות בשיפור פני העיר, בספורט, בקידום נוער ותרבות ועוד, שהצטרפו לנשים רבות אחרות שתורמות תרומה אדירה לעיר".
פורסם לראשונה: 15:38, 12.03.23