בבוקר שישי אחד הגיע חוקר פרטי איקס מחברת אינסק מודיעין, לסופר השכונתי באחד משכונותיה של ירושלים. איקס החנה את רכבו מול הסופר כשלפתע הגיע רכב נוסף ונצמד אליו בשעה שמקומות חניה רבים לידו.
2 צפייה בגלריה
המצלמה חשפה הכל
המצלמה חשפה הכל
המצלמה חשפה הכל
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

"ישבה שם גברת בשנות הארבעים, פתחה את חלון הנוסע שנמצא לידה וסימנה לי לפתוח חלון. פתחתי את החלון ושאלתי אותה האם אין חניות שהיא היתה חייבת להיצמד כל כך לאוטו שלי? אני מצטערת, היא אמרה לי, אבל אני יודעת שאתה חוקר פרטי והייתי מאוד רוצה לדבר איתך בדיסקרטיות, הצעתי להיפגש במשרד, אבל היא סירבה".
הגברת סיפרה לחוקר שהיא גרה לא רחוק ממנו והיא נשואה באושר לבעלה. מידי שלישי וחמישי מגיעה אליהם אחיינית של בעלה שמשמרטפת על ילדיהם וגם מנקה עבורם את הבית. דא עקא, באופן מסתורי בימי שלישי ורק בימי שלישי נגנבים חפצים מהבית. היא חושדת באחיינית, אך מכיוון שהיא בת משפחה בעלה מסרב להאמין ואף נפגע מחשדותיה.

2 צפייה בגלריה
מצלמה נסתרת
מצלמה נסתרת
מצלמה נסתרת
(צילום המחשה: Shutterstock)

"אני רוצה להוכיח לו שהיא הגנבת", היא אמרה לי ופירטה. "עד עכשיו נגנבו החפצים מהשידה שלי ומהסלון, היכן שהמזנון, יש לי מעין צלחת ששם אני מניחה את הדברים".
החוקר הציע לשים מצלמות אך הבהיר: "את מבינה שאם אני שם לך מצלמות בחדר שינה את יכולה להסתובב שם רק בצניעות וגם לא יכולה לקיים יחסי אישות עם בעלך כי יש צופים ואנחנו רואים בדיוק מה את עושה?", היא הסכימה.
איקס התקין מצלמות במקומות החשודים אך השבועיים הראשונים עברו ללא גניבות. בשבוע השלישי וביום שלישי נגנב צמיד מרוקאי יקר ועתיק של אמא שלה, אותו היא אהבה לענוד. הגברת פנתה לאיקס וזה הפעיל את המצלמות ומה שראה הדהים אותו.

קראו עוד:

"הפעלתי את המצלמות וראיתי אותה מניחה את הצמיד על השידה. זמן מה אחר כך היא נכנסה שוב לחדר, התפשטה והתלבשה. זה לא היה נעים לי, מה גם שהיה לנו הסכם. היא יודעת שיש מצלמות, היא יודעת שרואים. ואז אני רואה שבעלה נכנס ואני רואה שיש להט שקורה ביניהם ואני רואה אחר כך שהם אוכלים בבית בצורה מהירה ואז היא שמה את הצמיד על היד והולכת".
איקס המבולבל לא ידע מה לומר לאישה שפנתה אליו, הרי היא גנבה את הצמיד מעצמה. "לא אמרתי לה שראיתי שהיא לקחת את הצמיד, כי זה לא נעים, וחשבתי מיד שיש פה בעיה של סכיזופרניה או בעיה אחרת. אמרתי לה שיש פה משהו שקורה לא כמו שהיא מתארת ואני לא רואה שיש פה גניבה. לא ידעתי מה להגיד. אמרתי לה את יודעת מה? נחכה ליום שלישי הבא, אם תהיה גניבה נדבר ונבדוק".
ביום שלישי שאחר כך הציע החוקר שהגברת תיסע לזכרון יעקב והוא ישב מול המצלמה באותו הזמן. "ישבתי על המצלמה און ליין וראיתי שמישהי נכנסת והיא דומה לה בטירוף. אמרתי לעצמי מה קורה פה? התקשרתי אליה בוידאו לוודא שהיא בזיכרון והיא אכן היתה שם. שאלתי אותה אחיינית שלך דומה לך? היא אמרה לי לא. יש מישהי שדומה לך? היא אמרה לי כן, אחותי, יש לי אחות תאומה שמגיעה פעם בכמה זמן".
סוף הסיפור התברר שהרומן של האחות התאומה החל מגיל שש עשרה, מעט אחרי שהגברת הכירה את בעלה. היא היתה מגיעה מידי פעם בימי שלישי וגם גנבה כל מיני זכרונות מהאמא שנפטרה.
פורסם לראשונה: 15:24, 03.12.23