בשורה לתושבי גבעת זאב, מבשרת ציון והסביבה: חברת אגד החזקות זכתה אתמול (ג') במכרז להפעלת קווי התחבורה הציבורית באשכול עוטף ירושלים-מערב. אגד החזקות תחליף את חברת אלקטרה אפיקים שהפעילה את קווי התחבורה הציבורית באשכולות אלו בעשור האחרון.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס למעלה אדומים, חברת אלקטרה אפיקים
אוטובוס למעלה אדומים, חברת אלקטרה אפיקים
חברת אלקטרה אפיקים תסיים להפעיל את הקווים בקרוב באשכול זה
(צילום: אדווה חולי)
במסגרת ההליך, ישופר מערך התחבורה הציבורית במרחב עוטף ירושלים מערב, בתוך ערי האשכול וכן השירות מיישובים אלה למטרופולין ירושלים, ערי גוש דן ויעדים נוספים.
חברת אגד החזקות תפעיל את קווי השירות באמצעות יותר מ- 300 אוטובוסים חדשים, כמחציתם בהנעה חלופית והיתר בתקן מחמיר של זיהום אוויר ("יורו 6"), שיאפשרו נסיעה יעילה יותר, ירוקה יותר ונוחה יותר.

קראו גם:

האוטובוסים העירוניים החדשים יאפשרו עליה מכל הדלתות, ויכללו הפרדה פיזית משודרגת של תא הנהג, המאפשרת להגביר את ביטחון הנהג במהלך הנסיעה, חיסכון בזמן נסיעה ושיפור באיכות השירות. האוטובוסים יצוידו ברשת אלחוטית ושקעי USB לטעינת טלפונים.

2 צפייה בגלריה
אוטובוס אגד בירושלים
אוטובוס אגד בירושלים
אגד החזקות תחל להפעיל את הקווים
(צילום: יואב דודקביץ')

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "תושבי עוטף ירושלים-מערב, יהנו בקרוב מתחבורה ציבורית משופרת. בכל פעם שאנו יוצאים למכרז לבחירת מפעיל חדש לתחבורה הציבורית, אנחנו מעלים את הרף. לפני היציאה למכרז אנו בודקים את שביעות הרצון של הנוסעים בוחנים את הביקושים ומתייעצים עם נציגי התושבים והמינהלים הקהילתיים.
"בהתאם לכך, אנו מגדירים את הדרישות והציפיות מהמפעיל החדש. תושבי עוטף ירושלים מערב ייהנו בקרוב מעלייה ברמת השירות, ומהאוטובוסים המתקדמים ביותר. בזכות השיפורים הללו, אני מקווה כי נהגים נוספים יבחנו מחדש את האפשרויות הפתוחות בפניהם – וישתכנעו להשאיר את הרכב הפרטי בבית".
ראש המועצה יורם שמעון מסר בתגובה: "אני מברך את חברת אגד החזקות על זכייתה במכרז למתן שירותי תחבורה ציבורית באשכול עוטף ירושלים, מטבע הדברים, כניסת המפעיל החדש לביצוע הקווים – תארך מספר חודשים. אני משוכנע כי המפעיל החדש ישתף פעולה עם המועצה ומשרד התחבורה בכל הקשור לשיפור איכות השירות לתושבי מבשרת ציון, ובראש ובראשונה - יישום התוכנית להרחבת הקווים ותדירותם. במסגרת זו, יתווספו קווים כדוגמת קו 60 אשר מסלולו תוך יישובי וייעודו חיבור בין שכונות היישוב, וכן יוגדלו התדירויות של הקווים מהיישוב ואליו בעלות כוללת של 2.4 מיליון שקלים בשנה. בהנחייתי, צוותים מקצועיים של המועצה ושל אגד החזקות, צפויים להיפגש כבר בשבועות הקרובים בכדי להבטיח כי השירות שיינתן במבשרת ציון - יהיה מיטבי ואיכותי".
פורסם לראשונה: 08:23, 14.06.23