האם ירושלים עלולה לחזור למראות של תורים לחלוקת מים כמו במלחמת השחרור? השבוע פורסמה הודעה ובה רשימה של עשרות נקודות ברחבי ירושלים, מבשרת ציון ואבו גוש שבהן יחולקו במידת הצורך מים.
3 צפייה בגלריה
מתרגלים חלוקת מים
מתרגלים חלוקת מים
מתרגלים חלוקת מים
(צילום: הגיחון)

מכיוון שהודעות רבות מופצות בנוגע למלחמה אפשרית מול איראן ולא תמיד ברור האם מדובר בפייק נדגיש כי ההודעה אכן אמיתית.
"אנחנו תמיד ערוכים למקרי חירום, מאז השבעה באוקטובר, כמו כל רשות אחרת בארץ, גם אנחנו רעננו מחדש את נהלי החירום שלנו ואת כל נקודות החלוקה", אומרת ל"מיינט ירושלים" המשנה למנכ"ל הגיחון, קרן גלנצר מנצור. "אנחנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם ראשי העיריות ומקיימים הערכות מצב על בסיס קבוע".
במידה ואכן נזדקק לכך, ישנע הגיחון מיכלי מים ענקיים לעמדות החלוקה. תושבי העיר יצטרכו להגיע לעמדת החלוקה שבכוונתם, מצוידים בכלים או בבקבוקים ריקים, על מנת שיוכלו למלא מים ולקחת אותם הביתה.
"אנחנו ממלאים את המאגרים בסבבים. אנחנו אמורים לספק 4 ליטר מים לאדם ליום. העירייה ערוכה ונערכת כל הזמן ויש סדרנים עם ציוד שתפקידם לשמור על הסדר הציבורי, עם מחסומים ועם שילוט. כך שלא יווצר מצב בו אדם אחד ממלא עשרה ליטרים לעצמו".

"נדאג לכולם"


רק בשבוע שעבר ערך תאגיד המים תרגיל חירום ביחד עם העירייה במהלכו נפתחו נקודות חלוקה של מים ו"טופלו" בעיות שעלולים לקרות בעת מתקפת טילים.

3 צפייה בגלריה
קרן גלנצר מנצור
קרן גלנצר מנצור
קרן גלנצר מנצור
(צילום: הגיחון)

"אם לא יהיה חשמל בכל המדינה תהיה בעיה, כיוון שמשאבות המים מחוברות לחשמל, אבל זה תרחיש אחד", מרחיבה גלנצר מנצור. "אם יפגע טיל בקו מים זה תרחיש אחר. יאמר לזכות אגף המים שלנו ותכנון מערכת המים העירונית שלנו שאנחנו יודעים להזין שכונות ממקורות מים שונים על מנת שלא תהיה פגיעה באספקת המים".

קראו גם:

לצורך המחשה, גלנצר מנצור מזכירה את הצינור שהתפוצץ בשכונת עין כרם לפני כמה שבועות, "לא היה שם בית אחד שלא היו בו מים. אנחנו יודעים להתמודד עם בעיות מסוג זה בצורה טובה מאוד אבל במידת הצורך אנחנו נפתח נקודות חלוקה".
בתאגיד הגיחון וברשות חירום לאומית, ממליצים לכל משפחה לאגור מים בסך 4 ליטר לאדם ליום למשך 3 ימים.
מה הסיכוי שתהיה הפסקת מים?
"אנחנו לא באמת יכולים לדעת מה יהיה. אם תהיה פגיעה בקו מים זה לא סיפור גדול, אנחנו יודעים לתקן ולתקן במהירות".
ומה עם הקשישים והחולים?
"יש לנו ולעירייה רשימות של קשישים וחולים שזקוקים לעזרה ויש את העובדות הסוציאליות של העיריה והמינהליים הקהילתיים שמכירים את האוכלוסייה. נדאג לכולם".

נקודות לחלוקת מים בשעת חירום: הרשימה המלאה


3 צפייה בגלריה
הרשימה המלאה
הרשימה המלאה
הרשימה המלאה
(צילום: הגיחון)