אירוע חמור ביום שישי האחרון: הורי תלמיד עם מוגבלות שכלית הופתעו לגלות בסוף השבוע כי הבן שלהם הופקר בבית הספר לבדו ללא השגחה. "התקשר אלינו המלווה בבוקר, הוא העיר אותנו משינה כי הקדים בחצי שעה. הוא אמר לנו שהוא מחכה לנו למטה", סיפר יעקב, אביו של הילד בן ה-7 ל-mynet ירושלים.
2 צפייה בגלריה
רכב הסעות
רכב הסעות
נהג ההסעות הוריד את הילד בבית הספר ללא ליווי
(צילום ארכיון: שלומי כהן)
"ארגנו את הילד בחמש דקות, והורדנו אותו להסעה. כעבור זמן מה, חברה של אשתי שגם הבן שלה לומד בבית הספר, התקשרה אליה ואמרה לה שאין לימודים. היינו בהלם כי ההסעה באה לקחת את הילד. התקשרתי מיד למלווה ושאלתי אותו איפה הבן שלי. אמר שהוא הוריד אותו בבית ספר. שאלתי אם הוא מסר אותו לאיש צוות או למאבטח בכניסה. אמר שלא, רק ראה שהשער הראשי של בית הספר פתוח והוריד אותו שם. שאלתי אותו איך יכול להיות שהפקיר ככה את הילד ולא מסר אותו לאיש צוות. אמר לי שהוא לא יודע, והוא כבר במרחק של שלושה קילומטר מהאזור. אמרתי לו לטוס מיד חזרה לבית הספר, שחייבים למצוא את הילד".
יעקב המזועזע עוצר את שטף הדיבור כדי להסביר את חומרת המצב: "מדובר בילד בן 7 עם 112% נכות עם מוגבלות שכלית שאינו מודע לסכנות בכלל. הוא חסר שיפוט ולא מבין בכלל מה שקורה סביבו. את הכביש הוא רואה כמו פליימוביל – הוא רץ לכביש ונהנה מזה שהמכוניות חורקות על הכביש ושצופרים לו. הוא צוחק. הוא גם עצמאי בניידות, ככה שאין שום דבר שיגביל אותו מלרוץ לאן שהוא רוצה. זה פחד אימים. עם כפכפים ופיג'מה בלי לצחצח שיניים או לשטוף פנים רצתי לחפש אותו. לא מצאתי אותו בשטח בית הספר, והדלת הראשית של בית הספר הייתה סגורה.

קראו גם:

"אין מאבטח בכניסה, אין אנשי צוות. הרמתי טלפון למשטרה וסיפרתי להם את הסיפור, ביקשתי מהם עזרה בחיפושים. ביקשנו עזרה גם מצוות בית הספר. בסוף איזה נהג שמסיע תלמידים למוסד אחר ראה וזיהה אותו, הוא קנה לו פחית שתיה והביא אותו הביתה. אנחנו אפילו לא יודעים מה עבר על הילד עד שמצא אותו הנהג של ההסעה המקבילה כי השפה שלו מאוד לקויה ואי אפשר להבין אותו.

2 צפייה בגלריה
ילד  תלמיד בית ספר
ילד  תלמיד בית ספר
נשכח ליד בית הספר
(צילום המחשה: shutterstock)

"תודה לאל שזה הסתיים ככה והכל בסדר, אבל המלווה הזה מטומטם, איך יכול להיות שהוא מפקיר ילד קטן חסר ישע עם מוגבלות שכלית בלי להעביר אותו אפילו לאיש צוות. ריבונו של עולם, איך אתה זורק את הילד ככה? ההסעה גם הייתה ריקה, הבן שלי היה היחיד בהסעה – תפעיל שיקול דעת, יש פה משהו מוזר. יותר מזה – אפילו לא היה לחץ של עבודה עם ילדים נוספים, למה לא דאג לוודא שהילד מגיע בבטחה אל בית הספר?"
תגובת העירייה: " במהלך חופשת הפסח, בבית הספר שבו התלמיד לומד, ישנן כיתות שלומדות וכאלה שלא. כל ההורים עודכנו מראש על מערכת השעות של בית הספר במהלך החופשה, כך גם הוריו, שכיתתו אינה פועלת במהלך החופשה. למרות זאת, התלמיד חיכה ונלקח כבכל יום בהסעה לבית הספר, ביחד עם תלמידים נוספים שלמדו באותו יום כרגיל.
"מיד עם קבלת הפנייה של הוריו, הנושא טופל מיידית והנהג חזר ואסף את התלמיד מיד לביתו. לאחר ווידוא שהוא אכן בריא ושלם, הושעה המלווה מידית וזומן לשימוע והנהג הוזמן לבירור נסיבות המקרה. מנח"י תפעל למנוע אירועים דומים, הנושא יתוחקר ויופקו הלקחים בנושא".