התארכנו: מהערב (יום ה') יוכלו תושבי ירושלים להגיע לראשונה ברכבת הקלה לבית החולים הדסה עין כרם. זאת, במסגרת שדרוג הקו האדום והארכתו מנווה יעקב ופסגת זאב בצפון העיר ועד הדסה עין כרם בדרומה. האם זה גם ישפר את השירות ויצמצם את התלונות? לא ברור.
3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושלים
(צילום: אבישג זוהר)

הקו האדום המשודרג כולל כעת 7 קילומטרים נוספים של מסילות רכבת, ובהם 12 תחנות חדשות. מדובר בתחילתה של מהפכה תחבורתית חכמה שתביא לשיפור הנגישות, הפחתת עומסי התנועה ושדרוג מערך התחבורה הציבורית בבירה.
במסגרת הפרויקט, הוקמו ארבע תחנות חדשות בצפון בשכונת נווה יעקב, ועוד שמונה בדרום מערב העיר, המקשרות את שכונות קרית יובל וקרית מנחם, צומת אורה ובית החולים הדסה עין כרם. תוספות אלו משפרות משמעותית את הקישוריות של עשרות אלפי תושבים, ומאפשרות נסיעה חלקה, מהירה ונוחה ברחבי העיר. כלומר, זה מה שמבטיחים לפחות.

3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושלים
(צילום: אבישג זוהר)

התחנות החדשות ברכבת הקלה בירושלים


התחנות החדשות בחלק הצפוני כוללות את התחנות הבאות:
  • תחנת קצה בצומת נווה יעקב והרב פרדס, נווה יעקב צפון
  • תחנת יצחק טבנקין, הנמצאת בסמוך לצומת נווה יעקב ויצחק טבנקין
  • תחנת מזל קשת בצומת משה דיין ומזל קשת
  • ותחנת מזל שור, בצומת משה דיין ומזל שור, בפסגת זאב.
התחנות החדשות במקטע הדרומי כוללות את התחנות הבאות:
  • תחנת שמריהו לוין, הנמצאת בסמוך לרחובות זנגוויל, שמריהו לוין והנטקה, בכניסה לשכונת קרית יובל
  • תחנת קרית יובל מערב, הנמצאת ברחוב הנטקה, סמוך לרחוב חיים חביב
  • תחנת גן המפלצת, ליד גן רבינוביץ' המכונה "גן המפלצת", סמוך לצומת הנרייטה סאלד וטהון
  • תחנת הנרייטה סאלד מזרח, הנמצא בסמוך לצומת הנרייטה סאלד ומקסיקו, בכניסה לשכונת קרית מנחם
  • תחנת קרית מנחם, הנמצאת סמוך לצומת הנרייטה סאלד ואיסלנד
  • תחנת צומת אורה
  • תחנת בית הספר לרפואה, הנמצאת בכניסה לבית החולים הדסה עין כרם (האוניברסיטה העברית)
  • ותחנת הדסה עין כרם, הנמצאת בסמוך למגדל האשפוז בבית החולים הדסה עין כרם.

3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושלים
(צילום: אבישג זוהר)

קראו גם:

שדרוג הקו האדום כולל בין היתר שילוט חכם עם מידע רכבות בזמן אמת, קרונות חדשים ומערכות כרטוס מתקדמות. הפעלת הקו האדום המשודרג היא רק ההתחלה. משרד התחבורה, בשיתוף עם עיריית ירושלים, ותכנית אב לתחבורה (צתא"ל), ממשיכים להוביל את ירושלים למהפכה תחבורתית הכוללת את פיתוח התוואי הירוק והכחול של הרכבת הקלה, חניוני חנה וסע, מסופי נוסעים והכל בשילוב טכנולוגיות מתקדמות.
עם זאת, יש לציין כי עד כה התקבלו בעיקר תלונות מצד תושבי ירושלים על הרכבת הקלה בפורמט החדש שלה - צפיפות ועומס יחד עם אי עמידה בזמנים היו הנפוצות שבהן. נותר לראות אם ההארכה של הקווים תביא גם לשיפור בשירות של הרכבת הקלה - ואז זה נוכל לראות בשבועות הקרובים.
פורסם לראשונה: 19:38, 26.02.25