פשרה הושגה לאחרונה בתביעה ייצוגית שהגיש תושב בית וגן בעקבות שיבושים חמורים באספקת גז לביתו בימי החורף הקרים.
הפרשה החלה בדצמבר 2018 - בשיאו של החורף גילה התובע כי אספקת הגז לביתו אינה עובדת והוא אינו יכול לבשל מזון ולחמם את הבית. בירור קצר בקבוצת הוואטסאפ העלה שכל הדיירים בבניין סובלים מבעיה דומה.
בבקשה לתביעה הייצוגית שהוגשה כנגד חברת 'ישראגז', ספקית השירות, נטען כי לא היה מדובר באירוע יחיד אלא בסדרת תקלות שנמשכה עד מרץ 2019. במשרד האנרגיה טענו כלפי 'ישראגז' כי "החברה הזמינה כמויות נמוכות משמעותית משהוקצו לה והתנהלה באופן רשלני".
על סמך הדברים הגישו עורכי הדין מתן פריידין ושמעון גיגי תביעה נגד החברה בסכום של 5 מיליון שקלים. בכתב התביעה נטען בין היתר כי כ־67 בתי האב שסבלו מהתקלה "מצאו את עצמם ללא יכולת לחמם את הבית או לבשל בימי שישי".
באילו מקרים מקובל להגיש תביעה ייצוגית:
- הגנת הצרכן
- בנקאות
- ניירות ערך
- ביטוח
- איכות הסביבה
15 אלף לתובע הראשי
בחברת 'ישראגז' דחו בשעתו את הטענות על הסף.
כעת, ארבע שנים לאחר הגשת התביעה הושגה פשרה, שבמסגרתה יקבל התובע המרכזי 15 אלף שקל.
בנוסף, סוכם בין הצדדים כי פיצוי של 400 אלף שקל יתחלק בין 2,000 תושבים, מבית וגן ומשכונות נוספות, אשר נפגעו מהשירות.