1 צפייה בגלריה
בית וגן. מתכוננים לימים הקרים | צילום: שלומי כהן
בית וגן. מתכוננים לימים הקרים | צילום: שלומי כהן
בית וגן. מתכוננים לימים הקרים | צילום: שלומי כהן
אין ויכוח על כך כי החורף האחרון היה אחד המבורכים בשנים האחרונות. אולם עבור עשרות ירושלמים שחוו שיבושים חוזרים ונשנים באספקת הגז, מדובר היה בחורף קר במיוחד. בעקבות כך החליט השבוע תושב בית וגן אשר סבל מהחוסר באספקת הגז, להגיש את התביעה נגד החברה בטענה לרשלנות.
הבניין הקפוא
בכתב התביעה מגולל התושב, באמצעות עורכי הדין שמעון גיגי ומתן פריידין, את השתלשלות האירועים בין החודשים דצמבר למרץ האחרון. "בבניין בו גר המבקש ישנם כ־67 בתי אב, כמו כן בכלל הדירות בבנין מותקנות מערכות על בסיס גז לבישול ולחימום הבית והמים", נכתב, "בהעדר גז - לא ניתן לבשל, לא ניתן לחמם את המים באופן מיידי, ולא ניתן לחמם את הבית. במהלך חודש דצמבר 2018 הבחין המבקש שמערכות החימום והכיריים בדירתו אינן פועלות. בדיקה קצרה בקבוצת ה-WhatsApp של הבניין העלתה כי התופעה אינה ייחודית אצל המבקש וכי היא קיימת גם אצל שאר דיירי הבניין".
כאשר הגיעו הדיווחים על שיבושים באספקת הגז לכלי התקשורת, תגובת משרד האנרגיה כלפי 'ישראגז' הייתה חריפה: "החברה הזמינה כמויות נמוכות באופן משמעותי מאלו שהוקצו לה והתנהלה באופן רשלני. על סמך תגובה זו, נטען בתביעה כי החברה התנהלה ברשלנות ועל כן נתבעת על סך של חמישה מיליון שקל.
מ'ישראגז' נמסר: "ישראגז אופק חרטה על דגלה להוזיל עלויות בענף הגז הביתי ולהעניק שירות מצוין ללקוחותיה. הטענה של משרד האנרגיה המוצגת בכתבה – שגויה, ונכתבה לפני כחצי שנה. יש בידינו עובדות מהימנות המציגות תמונה שונה לחלוטין של נושא הקצבות הגז. לגבי יתר הטענות, נוכל להתייחס רק לאחר קבלה ולמידת חומרי הבקשה לתביעה".