בית משפט השלום בירושלים זיכה את מפקד תחנת לב הבירה, נצ״מ שימי מרציאנו הנאשם בתקיפת שני מפגינים במהלך הפרת סדר שהתרחשה בשכונת מאה שערים. בין השאר ציינה השופטת בדבריה כי ״מעשה האלימות שהפנה אסור ומיותר, ואולם מכלל הנסיבות במקרה דנן חייבו את מיצוי הדין עם הנאשם במישור המשמעתי״.
2 צפייה בגלריה
סנ"צ שימי מרציאנו
סנ"צ שימי מרציאנו
סנ"צ שימי מרציאנו
(צילום: דוברות המשטרה)
עוד ציינה כי ״שוטרים שהיו תחת פיקודו סירבו לחתור למגע עם המתפרעים והוא נאלץ לעשות זאת בעצמו״
2 צפייה בגלריה
נצ"מ מרציאנו. "כוחניות היא לא הפתרון"
נצ"מ מרציאנו. "כוחניות היא לא הפתרון"
נצ"מ מרציאנו. זוכה
(צילום: דוברות המשטרה)
על פי כתב האישום שהוגש על ידי מח״ש, בחודש אוקטובר 2020 פיקד מרציאנו על הפרת סדר שהתקיימה סמוך לשכונת מאה שערים ובמהלכה תועד כשהוא דוחף בחוזקה בן 12 לעבר גדר אבן "הנאשם תפס את הקטין, דחף אותו בחוזקה לעבר קיר אבן שמצוי במקום וכתוצאה מכך נפל הקטין ארצה", נכתב באישום, "עוד הקטין ישוב על הקרקע ושב וצועק 'לא עשיתי כלום', מבלי להתנגד או לעשות כל פעולה אחרת, סטר לו הנאשם בפניו, ללא כל סיבה או הצדק".
כתבות נוספות:
בתמלילים בלעדיים שפורסמו על ידי mynet ירושלים, שטח נצ״מ מרצינאו בפני החוקרים את גרסתו ״בטרם אתייחס לחשדות, ברצוני לומר כמה משפטים כפתיח. אני מפקד תחנת לב הבירה מזה חצי שנה, מאחר שתפקדתי כמת"ח עוז שלוש וחצי שנים. חוויתי מאות אירועים קשים ומעולם לא הגעתי לבדיקה או חקירת מח"ש", כך אמר בחקירתו במחלקה לחקירת שוטרים, "מרגע כניסתי לתפקיד מפקד התחנה, העת היא עת קשה מאוד של מחלת הקורונה, שבה ההתנהגות וההתנהלות של אזרחים ושל שוטרים הינה קשה מאוד ובעייתי מאוד, מבולבלת ועמוסה".
פורסם לראשונה: 09:15, 02.02.22