חביליו, קינג והקרב על החניה: ההחלטה של העירייה להקפיא היתר לחניה החדשה ב'כיכר פנורמה' שברחוב דרך יריחו גררה חילופי האשמות בין בכירים ברשות המקומית.
2 צפייה בגלריה
מגרש החניה ברחוב דרך יריחו
מגרש החניה ברחוב דרך יריחו
מגרש החניה שאישורו הוקפא. "כאילו עונש קולקטיבי"
(צילום: פרטי)

חילופי האשמות

ב־12 באפריל חתם ראש העירייה משה ליאון על צו שהכשיר שימוש במגרש הריק שנמצא במקום כמגרש חניה מאולתר. אלא שבאופן מפתיע הוחלט להקפיא את ההיתר, מה שגרר מכתב זועם של תושבים מסילוואן וראס אל־עמוד אל ליאון. "עד שאנחנו רואים אור בקצה המנהרה מכבים אותו מייד", כתבו התושבים לראש העירייה, "כאילו עונש קולקטיבי. התובע מחליט על ביטול החניה בשנייה אבל ממשיך לאשר דוחות חניה בשלוש בבוקר".
קראו גם:
העתק מהמכתב נשלח גם לסגן ראש העירייה יוסי חביליו ואל חברת המועצה לורה ורטון. חביליו, הממונה על תחום החניה ברשות המקומית טוען שסגן ראש העירייה, אריה קינג, הוא אחראי לשינוי: "אני רואה חומרה יתרה בכך שקינג מתערב בתחום שאינו אחראי לו, בענין חניה במקום הסמוך לביתו".

2 צפייה בגלריה
יוסי חביליו
יוסי חביליו
יוסי חביליו
(צילום: יואב דודקביץ')

לטענת גורם בעירייה, ההחלטה על הקפאת הצו התקבלה לאחרונה בישיבה שאליה חביליו לא הוזמן. כאשר הדבר נודע לו, הוא הגיע למקום עם ורטון, ובמהלך הישיבה הוא צעק על קינג: "למה אתה מתערב בתיק החניה? למה אתה פונה לדרגים המקצועיים לבטל את החניה?"

ערעורים על דוחות חניה:

2018: 67,020
2019: 76,246
2020: 64,774
2021: 102,069
קינג מסר בתגובה: "מי שביקש להכשיר את מגרש החניה במקום זה אני ולא אף אחד אחר, מתוך היכרותי את השטח ואת מצוקת החניה באזור. גם היום אני תומך בהכשרת מגרש החניה במקום. אני מכיר את מצוקת החניה במקום כתושב הר הזיתים. גם נציגי השכונה שבה אני גר, תומכים בהכשרת מגרש החניה. זה יפחית את עומסי התנועה בדרך יריחו, וזה סימן נוסף של משילות וריבונות במזרח ירושלים.
"יש מספר בעיות עם צו החניה שהוצא - אחד מבעלי הקרקע שלח לעירייה מכתב התנגדות להכשרת המגרש על שטחם הפרטי. היעלה על הדעת שיגזלו את חלקתם ועוד באישור העירייה. בנוסף, כאשר מוציאים צו חניה ראוי לשמוע את עמדת השכנים - חברות הקדישא שצמודות למגרש החניה, וזה לא קרה במקרה דנן".

"הצו לא בוטל"

מהעירייה נמסר: "לאור טענות תושבים ממזרח העיר בנוגע לחזקה על המקרקעין, הוחלט על ידי התביעה העירונית להתלות את הליך צו החניה, לבצע בירור משפטי קנייני ותכנוני לאור הטענות ורק לאחריו הדבר יועבר לנותן הצו, ראש העיר. בשל תקופת החגים והעובדה שהעבודות היו בעיצומן ובכדי למנוע עובדה מוגמרת, יצא מסמך התביעה העירונית כדי להפסיק את העבודות באופן מיידי עד לבירור הטענות המשפטיות. כאמור, הנושא נמצא כעת בבירור משפטי והצו לא בוטל אלא הותלה".