יום שני, השעה 8 וחצי בערב ונהג חברת סופרבוס רועי תורג׳מן (35) מסיע עשרות נוסעים בקו 62 בשכונת רמות. בתוך דקות הוא ימצא עצמו עם פנים וידיים צורבות מגז מדמיע שירוסס לעברו על ידי חבורת נערים.
3 צפייה בגלריה
רועי תורג׳מן והנזק שנגרם לאוטובוס
רועי תורג׳מן והנזק שנגרם לאוטובוס
רועי תורג׳מן והנזק שנגרם לאוטובוס
(צילום: סופרבוס)
"ראיתי שני נערים רכובים על קורקינט חשמלי עם לדים. הם חתכו אותי בצורה פראית, נתנו ברקסים, עשו לעברי אצבע משולשת וקיללו״, הוא מספר. ״פתחתי את החלון, צפרתי להם ואמרתי להם - תירגעו, תפסיקו להתנהג בצורה כזו, אני מסיע פה נוסעים ואתם מסכנים גם אותי וגם אותם. אלא שהם המשיכו בשלהם, הבנתי שהם החליטו להתנכל ולעשות דווקא, להוכיח שהם בעלי הבית פה ובעלי השכונה פה".
3 צפייה בגלריה
תקיפות אלימות של נהגי אוטובוסים בירושלים
תקיפות אלימות של נהגי אוטובוסים בירושלים
כרוניקה של אלימות
(נתונים: סופרבוס)
מה שתורג'מן לא ידע, שממש באותו הזמן, הוא הסיע באוטובוס שני נערים שהכירו היטב את רוכבי הקורקינטים. "איך שהגעתי לתחנה אחת לפני התחנה האחרונה, הרוכבים אמרו לחברים שלהם שהיו באוטובוס 'תרססו אותו, תרססו אותו'. הם פשוט ריססו אותי בגז מדמיע וברחו". כשהוא נשאל על התחושות לאחר התקיפה, הוא השיב בכאב: "אני כבר לא יכולתי להמשיך לעבוד - הפנים שלי, הידיים שלי שרפו, כל הגוף פשוט סובל. מאוד קשה לי לחזור ומאוד פוגע. בסך הכל רציתי לצאת ולהתפרנס. לא עשיתי דבר רע".

3 צפייה בגלריה
רועי תורג׳מן והנזק שנגרם לאוטובוס
רועי תורג׳מן והנזק שנגרם לאוטובוס
תורג׳מן
(צילום: סופרבוס)
מאז תחילת ינואר אירעו 35 מקרים חמורים בהם נהגים ואוטוק בוסים של 'סופרבוס' בירושלים הותקפו באלימות. במשטרה טוענים כי הם פועלים בשטח, אבל היקף התופעה מעלה חשש מפני אובדן ההרתעה. תורג'מן בעל ניסיון רב ועובד כבר 8 שנים בתחבורה הציבורית, אבל לאחר שהותקף ונפצע השבוע, לא ברור לו האם ומתי הוא יוכל לחזור לשבת מאחורי ההגה.
עוד בחדשות:
ממחוז ירושלים נמסר בתגובה: "משטרת ישראל רואה בחומרה מעשי בריונות ואלימות במרחב הציבורי ובכלל, בפרט כשאלו מופנים כלפי משרתי ציבור ונהגי אוטובוסים. לצערנו במרבית המקרים, אותם מעשי אלימות פסולים מתבצעים על ידי קטינים, חלקם צעירים מאוד על גבול האחריות הפלילית. עניין זה מעיד על צורך בפעילות משמעותית במישור החינוכי והרווחתי והתערבות כל הרשויות הנוגעות בדבר״.
"המשטרה מתיייחסת לכל מקרה של אלימות ותקיפת נהגי התחבורה הציבורית בכובד ראש, וכל דיווח או תלונה בנושא מטופלים במקצועיות וביסודיות במטרה למצות את הדין עם המעורבים. רק בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד שני נאשמים בני 16 לאחר שנעצרו על ידח המשטרה כשתקפו והשליכו חפצים לעבר נהג אוטובוס בסמוך לכניסה לעיר. נמשיך לפעול בנחישות נגד אלימות בכבישים, ונגד אותם פורעי חקו אלימים התקופים נהגי אוטובוסים שנותנים שירות לתושבי ירושלים והמבקרים בה".
  • הסיפור המלא יפורסם במוסף שישי של ״ידיעות ירושלים״