מחאות בלתי פוסקות נגד איתמר בן גביר, התקפות מימין ומשמאל וגינויים קשים מצד לא מעט מדינות בעולם? את 'עוצמה יהודית' בראשות בן גביר כל זה לא מעניין. עכשיו, לאחר ההצלחה בבחירות הארציות, מסתערת מפלגת הימין על הרשויות המקומיות.
6 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
התקווה: להכניס את אנשיה כמה שיותר עמוק אל הפוליטיקה בעשרות ערים ויישובים בארץ. מירושלים, שם היא מאחדת את כוחות הימין, לתל אביב, שבה עומדים למנות יו"ר שיריץ את פרויקט הכניסה למועצת העיר, ועד למקומות כמו חריש, שלגביה כבר נקבע מועמד שיתמודד על ראשות העירייה.
מנכ"ל המפלגה איתיאל ניימן מצהיר השבוע: "המטרה הסופית היא להביא כמה שיותר נציגים מ'עוצמה יהודית' בעשרות ערים ויישובים בארץ. בנוסף לנציגי המועצה, יהיו מספר מקומות שגם נריץ לראשות העירייה. ברור שאנחנו רוצים לשחזר את ההצלחה מהבחירות הארציות".
וההצלחה שעליה מדבר המנכ"ל אכן היתה מרשימה. תזכורת: 'עוצמה יהודית' חברה בבחירות הארציות האחרונות ל'הציונות הדתית' ו'נעם', ויחד הן גרפו 14 מנדטים.
זו התמונה נכון לעכשיו בערים שבהן ל'עוצמה יהודית' כבר קיימים מועמדים שיתמודדו במועצה ועל ראשות העירייה.

ירושלים: מאחדים כוחות


המועמד האולטימטיבי של 'עוצמה יהודית' לשמש כחבר מועצה מטעמם הוא יו"ר הסיעה הימנית 'מאוחדים', אריה קינג, המשמש גם בתפקיד סגן ראש עיריית ירושלים. קיימת סבירות גדולה כי הוא יעמוד בראש הסיעה, אף שהדברים עדיין לא סגורים.

6 צפייה בגלריה
אריה קינג
אריה קינג
אריה קינג
(צילום: רפי קוץ)

"ברור שהשאיפה היא שכפי שנחלנו הצלחה אדירה בבחירות לכנסת, ככה ננחל הצלחה גם בבחירות למועצת ירושלים", אמר השבוע קינג. במפלגה אומנם לא מתכננים להריץ מועמד שיתחרה על ראשות ירושלים, אבל מקווים שאיחוד בדומה למה שעשו בכנסת יהפוך את 'עוצמה יהודית' לאחת המפלגות החדשות במועצת העיר.
מה קורה בשטח? קינג: "בימים אלה אנחנו מנהלים שיחות עם שלוש המפלגות שאנחנו רואים בהן שותפות לדרך. מדובר כמובן ב'עוצמה יהודית' 'הציונות הדתית' ו'נעם'".

תל אביב יפו: מקימים רשימה


תל אביב נחשבת לאחת ההצלחות הגדולות של 'הציונות הדתית'. דווקא בעיר הידועה כמעוז השמאל והפלורליזם הצליחה מפלגת הימין המאוחדת לגרוף בבחירות האחרונות 4.5 אחוזים והפכה לשישית בגודלה. אחת הסיבות להצלחה היא העובדה שבן גביר ושותפו בצלאל סמוטריץ' תמכו בחוק יסוד ההגירה, שיוביל לגירושם של המסתננים בדרום העיר.

6 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר עם שפי פז
איתמר בן גביר עם שפי פז
איתמר בן גביר עם שפי פז
(צילום: פרטי)

מי שמנהלת בימים אלה את המגעים להקמת סיעה של בן גביר בעיר תל אביב היא שפי פז, המוכרת כמובילת המאבק במסתננים ובהגירה הלא חוקית באזור. פז מקורבת אישית לבן גביר ולסמוטריץ' ונלחמת כבר שנים מול המערכות השונות - בתי המשפט, משטרה, עיריית תל אביב והכנסת, על מנת להוציא מהגרים מהשכונה.
מה קורה בשטח? בחודשים האחרונים יש שיחות של בכירי המפלגה עם פז. מטרת 'עוצמה יהודית' היא להציבה בראש הרשימה. עם זאת, נכון לעכשיו, היא טרם החליטה אם תתמודד. פז אמרה השבוע בתגובה: "בשלב זה מתנהלות שיחות. פרטים ידווחו בהמשך".

חיפה: יואב רמתי יוביל


גם בעיר הכרמל מתכננים 'עוצמה יהודית' להכניס נציגים למועצה. מי שירוץ בשם המפלגה ברשימה שמוקמת בחיפה הוא חבר המועצה מסיעת 'הבית היהודי' (לשעבר) יואב רמתי.

6 צפייה בגלריה
יואב רמתי
יואב רמתי
יואב רמתי
(צילום: שרון צור)

"פניתי לכלל מפלגות הציונות הדתית בחיפה ואמרתי להם שנדרשת כאן אחדות של כלל הציבור הציוני הדתי, ובו 'עוצמה יהודית' ו'הציונות הדתית' של סמוטריץ'. אני מתכוון, כאמור, לרוץ תחת 'עוצמה יהודית', אך עם תמיכה של כל המפלגות הציוניות הדתיות", מצהיר רמתי.
מה קורה בשטח? רמתי: "אנחנו כבר עושים חוגי בית ומקיימים סיורים עם נציגי השלטון, כמו בן גביר ושרים נוספים ב'עוצמה יהודית'". כמו כן מדגיש רמתי: "נושא הריצה לראשות העירייה עומד על סדר היום, רק שאני צריך לראות מי המועמדים מולי".

באר שבע: רב בראש הרשימה


לפי תוצאות הבחירות הארציות המפלגה הפכה לשנייה בגודלה בעיר, כאשר כמעט 16 אחוז מהמצביעים שלשלו את הפתק שלה לקלפי. לאחרונה נקבע מי שצפוי לרוץ מטעם המפלגה בבחירות המקומיות, וזהו הרב גדי מזוז.

6 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר עם הרב מזוז בבאר שבע
איתמר בן גביר עם הרב מזוז בבאר שבע
איתמר בן גביר עם הרב מזוז בבאר שבע
(צילום: פרטי)

הרב מזוז מכהן כסגן ראש העירייה ומחזיק תיק הרווחה. בבחירות האחרונות הוא רץ מטעם 'הבית היהודי' וקיבל שני מנדטים למועצה. הרב מזוז שימש בבחירות הארציות כיו"ר המטה של 'עוצמה יהודית'. "חברתי לבן גביר, וכעת אנחנו עובדים על תוכנית להשבת הביטחון לאזור. היא תעסוק גם בהיבטים של חינוך וכלכלה".
מה קורה בשטח? "כרגע אני פועל ליצור איחוד בין כל הציבורים - דתי־לאומי, חרדי ומסורתי. כמו כן התחלנו לאחרונה בסבב של חוגי בית".

בת ים: הרב פינטו ינהיג


אחד מכל עשרה מצביעים בבת ים שלשל בבחירות הארציות לקלפי את המילים 'עוצמה יהודית'. בכך הפכה המפלגה בראשות בן גביר וסמוטריץ' לרביעית בגודלה בעיר.
המועמד ליו"ר הסיעה שאמור להתמודד בבחירות הקרובות הוא הרב חכם שלמה פינטו. מקורבו אמר השבוע: "אנחנו דם חדש בפוליטיקה. הבאנו 7,000 קולות של בת ימים בבחירות הארציות עבור 'עוצמה יהודית', ובימים אלה אנחנו בונים את הרשימה שבראשה יעמוד הרב חכם שלמה פינטו".

6 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר עם הרב פינטו בבת ים
איתמר בן גביר עם הרב פינטו בבת ים
בן גביר עם הרב פינטו בבת ים
(צילום: משה חממי)

לדברי הגורם, "הבכיר של 'עוצמה יהודית' בעיר הוא רמי בוסקילה, שמנהל את פעילות המפלגה בבת ים".
מה קורה בשטח? לפי המקורב לרב: "כרגע אנחנו עובדים על המערך הלוגיסטי, הקמת מטה וגיבוש רשימה אטרקטיבית. כמו כן מתנהל משא ומתן מול גורמים בכירים בעירייה לריצה משותפת משום שחיבורים זה כוח".

חריש: רצים לראשות העירייה


בעיר הנחשבת לחדשה ביותר בארץ הצליחה הציונות הדתית לגרוף למעלה מאחד מכל חמישה מצביעים. מי שבונה על הפוטנציאל של 'עוצמה יהודית' בחריש הוא הפעיל הפוליטי משה בן זיקרי, שהחליט לרוץ לראשות העירייה מטעם הרשימה. מפלגת הימין המאוחדת הצליחה לגרוף 22.4 אחוז מהקולות ולהפוך לשנייה בגודלה בעיר.
"בעזרת השם אני רץ בבחירות המוניציפאליות מטעם 'עוצמה יהודית' ומקווה לסייע להנהיג ולהוביל את העיר האיכותית שלנו בחריש. יש כאן מנגנון אנושי מדהים עם שילובים מעניינים. יש גם עם מי לעבוד. אבל ברור שלגבי נושאים מסוימים צריכה להיות חשיבה מחודשת".
באילו נושאים למשל?
"חסרים לי כאן מקוואות ובתי כנסת, וגם מקומות עבודה ומקומות בילוי משפחתיים כגון באולינג".

קראו גם:

טבריה: מספר 1 כבר נקבע


בבחירות האחרונות הצליחה 'הציונות הדתית' לגרוף 12.83 אחוז מהקולות של המצביעים בטבריה. במילים אחרות: אחד מכל שמונה הצביע עבורה. היא הפכה למפלגה השלישית בגודלה במועצה, כמו שקורה במישור הארצי.
מי שיתמודד בבחירות המקומיות הוא יעקב עמר, רכז 'עוצמה יהודית'. השבוע הוא מעיד על עצמו: "אני עצמאי שהתנדב לפעול במסגרת המפלגה. בבחירות הארציות ריכזתי את כל מה שקשור ל'עוצמה יהודית' באזור הצפון. אני ארוץ בראש הרשימה, ויש כבר מספר 2 ו־3".
מה קורה בשטח? עמר: "מקיימים פגישות ושיחות של אחד על אחד, בודקים היטב את הזירה הפוליטית. ראינו גם כי בכל פעם שבן גביר הגיע לטבריה נרשמה קפיצת מדרגה ביחס למפלגה שלנו".
פורסם לראשונה: 11:45, 23.03.23