בתיעוד המופץ ברשתות החברתיות נראה כי אחד הנוסעים מצא דרך מהירה ובעיקר מסוכנות להגיע לרציפי תחנת רכבת 'נבון' הממוקמים בעומק של 80 מטר מתחת לפני האדמה. בתיעוד, ממצלמת הקסדה נראה הנוסע כשהוא רוכב על אופניו על המדרגות הנעות הארוכות ביותר בארץ זאת תוך שהוא מסכן את עצמו ואת קהל הנוסעים. בכיר ברכבת ישראל אמר בשיחה עם mynet ירושלים: "זה עלול היה להסתיים באסון".
1 צפייה בגלריה
רוכב אופניים יורד במהירות מסחררת במדרגות הנעות בתחנת הרכבת נבון
רוכב אופניים יורד במהירות מסחררת במדרגות הנעות בתחנת הרכבת נבון
רוכב האופניים המסתורי שירד את המדרגות בתחנת הרכבת נבון
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

עם פתיחת הקו החדש בשנת 2018 רכבת ישראל ומשרד התחבורה אסרו על נוסעים להיכנס למרחב התחנה עם קורקינטים ואופניים. בעקבות שורת מחאות שהתקיימו בנושא, הוחלט לפני כשנה לשנות את המדיניות ולאפשר לנוסעים להיכנס לתחנה ולנסוע ברכבת עם אופניים או כלים חשמליים.

תיעוד מטורף: רוכב אופניים יורד במהירות מסחררת במדרגות הנעות בתחנת הרכבת נבון. צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב נחנך ב-20 בספטמבר 2018 במהלך חג הסוכות. אורכו של הקו מת"א לירושלים עומד על כ-57 קילומטר. תחנת היעד הסופית של הקו, ירושלים-נבון, נחפרה לעומק של כ-80 מטרים מתחת לפני השטח. זו תחנת הרכבת העמוקה בישראל, ואחת מחמשת העמוקות והמודרניות בעולם. התקציב עליו החליטה ממשלת ישראל, כ-6.5 מיליארד שקלים, ועומד בהערכת הזמן המתוכנן מאז העלייה לקרקע בשנת 2012, 6.5 שנים.