המאבטחים שמנסים לאבטח גם את השכר שלהם. מאבטחי משרד ראש הממשלה (רה"מ) דורשים להשוות את שכרם לזה המשולם למאבטחים עובדי קבלן. עוד הם דורשים להפוך את דרך העסקתם מחוזה להסכם קיבוצי. המאבטחים פנו לקבלת גיבוי ממחוז ירושלים של ההסתדרות, ויו"ר המחוז דני בונפיל נפגש השבוע עם נציגי משרד ראש הממשלה במטרה לפתוח במשא ומתן לשיפור תנאי העסקתם.
1 צפייה בגלריה
מאבטחים בקרית הממשלה. פנייה להסתדרות
מאבטחים בקרית הממשלה. פנייה להסתדרות
מאבטחים בקרית הממשלה. פנייה להסתדרות
(צילום: יואב דודקביץ')
בונפיל: "חוזה ההעסקה שעליו חתומים המאבטחים במשרד רה"מ הוא גרוע. צריך להשוות את שכרם ולתת להם גם ביטחון תעסוקתי וסוציאלי. כיום ניתן לסיים את העסקתם של המאבטחים בחוזה הקיים מהיום למחר. הודענו השבוע לאנשי משרד האוצר כי במידה שבתוך שבועיים לא ייפתח משא ומתן המאבטחים יתחילו בעיצומים. דיברתי עם המאבטחים והם מוכנים ללכת עד הסוף כולל השבתה מלאה".
מתברר כי משרד ראש הממשלה מעסיק לאותן משימות אבטחה באותם תפקידים מאבטחים שהם עובדי מדינה ומאבטחים שמועסקים על ידי חברות אבטחה והם למעשה עובדי קבלן. המאבטחים שהם עובדי מדינה גילו לתדהמתם כי חבריהם, עובדי הקבלן, מקבלים, עבור אותה עבודה, שכר גבוה יותר באופן משמעותי וכי למעשה הקבלן שמעסיק אותם מקבל תשלום שכר שעתי עבורם שהוא כמעט כפול מהשכר לשעה שמקבל מאבטח המועסק כעובד מדינה, שעומד כיום על 34 שקל.
ממשרד ראש הממשלה נמסר: "בימים אלו מתקיימים דיונים בנוגע לתנאי ההעסקה של עובדי אגף הביטחון, בהם משתתפים גם נציגי נציבות שירות המדינה והממונה על השכר. הנושא עדיין נדון".

בלגן גם בחוץ

לצד זעמם של המאבטחים במשרד רה"מ, גם במשרד החוץ החל לאחרונה מאבק של העובדים בנושאי שכר ותנאים נלווים. כאן לא מדובר בניסיון לזכות בתנאי עבודה משופרים אלא במילוי הסכמים ישנים. העובדים מצהירים כי אם לא ימולאו דרישות ועד עובדי משרד החוץ צפויה נקיטת צעדים כגון עיצומים עד להשבתה מלאה, כולל השבתת פעילות השגרירויות. נציגות העובדים פנתה להסתדרות במרחב, ולדברי בונפיל: "כבר כמה שנים שתנאי עובדי משרד החוץ הולכים ומידרדרים. עד לאחרונה היה ועד שלא רצה בעימותים עם ההנהלה. עכשיו היו בחירות ויש ועד מיליטנטי חדש שמוכן להילחם עבור תנאי העובדים בארץ ובחו"ל. עשינו אסיפת עובדים גדולה ובמידה שזה לא ייפתר ניתן הנחיה לשתק את השגרירויות".
במשרד החוץ הפנו לתגובת משרד האוצר, אך שם בחרו שלא להגיב.