שיעור בפוליטיקה: כיצד הפכו החרדים את תוכנית הענק בקרית יובל לבת ערובה של בר 'המפלצת'? במתחם 'בזק' ברחוב הנרייטה סולד בקרית יובל מתוכנן ומקודם פרויקט מגורים שעתיד לקום במקומו של מבנה מרכזיית הטלפונים שכבר אין בו שימוש (כך קרה עם מרכזיות בזק במיקומים מבוקשים נוספים, כגון ברחוב שופן מול התיאטרון).
2 צפייה בגלריה
פאב המפלצת. "פתאום גוררים רגליים?"
פאב המפלצת. "פתאום גוררים רגליים?"
העירייה תיאלץ להתייחס רשמית. פאב 'המפלצת'
(צילום: עמית שאבי)

אין חולק על כך שמדובר בתוכנית טובה ונחוצה, אלא למרות זאת הנציגים החרדים בוועדה המקומית מצאו לנכון 'לתפוס טרמפ' על הגשתה ולעכב את קידומה. זאת בניסיון נוסף להפסיק את פעילות בר 'המפלצת' הפועל בשבת בצמוד למתחם.

סטטוס - קו

החרדים טוענים במשך שנים כי הפאב, שפועל במבנה של אוהל ארעי בשכונה כבר משנת 2016, עושה זאת תוך כדי ביצוע של עבירת בנייה, מכיוון שלא הוצא לו היתר מעולם. מנגד, התומכים בפעילות המקום טוענים כי מכיוון שמדובר במבנה ארעי אין כל צורך בהוצאת היתר עבורו. הנושא לא הוברר מעולם עד סופו, כשבספרא הצליחו להימנע עד כה מלהתייחס ישירות לחוקיות הפעלתו. כעת נפלה לידיהם של החרדים הזדמנות להשיב את הנושא לסדר היום, בעקבות העובדה שהקו הכחול של תוכנית מתחם בזק כולל גם את שטח הפאב, אף שלא צפויים בו כל שינוי או בנייה.
באפשרות הנציגים החרדים לדרוש כי האגף לאכיפה על הבנייה יבהיר מה המצב ומה הטיפול מול עבירת הבנייה של בר 'המפלצת' (שמתקיימת להערכתם, כאמור), בטרם יאשרו את חתימת העירייה כמצטרפת ליזם כמגישת תוכנית הבנייה במתחם. כך נציגי החרדים מפעילים מנוף לחץ על העירייה שמעוניינת לקדם את תוכנית הבנייה הגדולה שמתוכננת לקום בסמוך לפאב, אף שאין קשר בין שני הדברים. אם אכן תודה העירייה שהבר פועל ממבנה לא חוקי, יהיה בכוחו של המגזר לדרוש לפנות אותו מן השטח. המהלך גרר תגובות נזעמות מצד נציגי החילונים והאופוזיציה.
2 צפייה בגלריה
פאב המפלצת
פאב המפלצת
פאב המפלצת
(צילום: אדווה חולי)

"מדובר בניסיון ציני להתנכל לפאב 'המפלצת' בשל כך שהוא פועל בשבת", אומר סגן ראש העירייה יוסי חביליו, שמלווה במשך שנים את המאבק למען הפעלתו של המקום. "זהו מוסד חשוב ביותר הפועל כחוק, בעוד שבאזור הוקמו לאחרונה הרבה בתי כנסת לא חוקיים. אני מציע שיטפלו בהם הרבה לפני כן".
גם יובב צור ('התעוררות') מתרעם על היוזמה החרדית. "הקואליציה מנסה לפגוע שוב בתושבות ובתושבי קרית יובל הפלורליסטים", הוא אומר, "אדרוש דיון חוזר במועצת העירייה לאישור וקידום התוכנית ולהבטחת המשך פעילות הפאב ללא הפרעה ולפי רצון התושבים".