״נגמר הקיץ הקל״: כך הגדיר השבוע חזאי אתר ירושמיים בועז נחמיה, את גל החום שמגיע אלינו היום (רביעי) ושצפוי להישאר לתקופה מכובדת. קיץ 2023 נפתח בימים קיציים קלאסיים של בין 27 ל-30 מעלות. אך עכשיו כאמור, נראה שהפרק הזה הסתיים.
3 צפייה בגלריה
קלאון מגיע. תתכוננו להזיע
קלאון מגיע. תתכוננו להזיע
קלאון מגיע. תתכוננו להזיע
(אילוסטרציה: canva)

הארגון המטאורולוגי העולמי הוציא התראה על גל החום הצפוי בשבועיים הקרובים בחלקים נרחבים של הים התיכון – והיא מתייחסת כמובן גם אלינו. ״קלאון״ זהו שמו ואת ההשפעה שלו נתחיל להרגיש ממש בשעות הקרובות.

3 צפייה בגלריה
הנחל בגן העצמאות
הנחל בגן העצמאות
גן העצמאות. מקום טוב להצטנן בו
(צילום: רועי אלמן)

היום הטמפרטורות יגיעו בשיאן ל-33 מעלות בצהריים. מחר תחול עליה והן יגיעו ל-35, וזו בעצם תהיה תמונת המצב גם בימים שישי, שבת ראשון ושני. הקלה יכולה להירשם רק באמצע השבוע הבא.

3 צפייה בגלריה
ירושלים
ירושלים
נעים בלילות. ירושלים בלילה
(צילום: יואב דודקביץ)

בהמשך להתראת הארגון המטאורולוגי העולמי, בשירות המטארולוגי הישראלי מבקשים לעודד את הציבור ומסבירים כי ״חשוב לציין שאצלנו עומסי חום כבדים וקיצוניים יורגשו רק בשעות היום, ובלילות ברוב האזורים לא צפוי עומס חום״. קראו עוד:
״למרות זאת, כדאי מאוד לשמור על כללי הזהירות המתאימים באירועי חום. בדומה להתראה של ארגון המטאורולוגיה, גם אנחנו נושפע לפרק זמן ארוך יחסית מטמפרטורות גבוהות מהרגיל, לפחות עד אמצע שבוע הבא״, נמסר מהשירות.
פורסם לראשונה: 02:00, 12.07.23