אלימות בשוק מחנה יהודה: בין עובדי חנות "דוד דגים" לבין מלצרי בר ה"ברברה" התלקח אירוע אלים ביום שישי בצהריים בשוק הירושלמי. על פי עדויות העובדים, קבוצת תיירים אמריקאים שרה בקול רם שיר בעברית בבר, אך אלו הפריעו לעובדי חנות הדגים הסמוכה וכך פרץ עימות בין שני הצדדים.
1 צפייה בגלריה
תיעוד קטטה בשוק מחנה יהודה
תיעוד קטטה בשוק מחנה יהודה
תיעוד קטטה בשוק מחנה יהודה
(צילום: מצלמות האבטחה)
"היה לנו שולחן של אמריקאים, שהתלהבו משיר בעברית והתחילו לשיר אותו. ברגע שהם התחילו לשיר העובדים של חנות הדגים הוציאו צינור מים ואמרו להם שאם לא יהיה שקט הם ישפריצו עליהם מים", נמסר מבעלי בר ה'ברברה', "הם התעצבנו על הלקוחות, הם ראו אנשים שמחים - והם התעצבנו. צרחו על הלקוחות, אלו נבהלו, ואז כולם שתקו. לא היתה שמחה במקום, והם היו מאוד עצבניים ואז הם יצאו כדי להרביץ". לטענת בעלי הבר, יעקב ממן, במהלך המהומה הוא קיבל מכה בראשו ולאחר מכן אף הגיש תלונה במשטרה.
ממן הוסיף: "אני מותקף במשך שבועות באלימות מילולית ובאלימות פיזית כפי שרואים בסרטון סך הכל אנחנו עושים טוב לאנשים ויש אנשים שאין להם עבודה לצערי הרב ומוציאים עלינו את העצבים שלהם. בנוסף הגשתי תלונה במשטרה כנגד התקיפה ואיומים ברצח של בעלי חנות הדגים".


מחנות דוד דגים נמסר בתגובה: "אנחנו עסק שקיים קרוב ל-50 שנה בשוק שלאורך כל השנים ביחסים של כבוד ועזרה הדדית עם שאר בעלי העסקים מסביבנו מעולם לא היה לנו כל בעיה עם אף שכן או בעל עסק אחר. הרעש מצד הברים בשוק מחנה יהודה במשך כל שעות היום, משעות הבוקר המוקדמות ועד אחרון הלקוחות בערב, בלתי נסבל ולא מאפשר לנו הסוחרים להבין את מבוקשם של הלקוחות, הרעש המטורף והמוסיקה החזקה גורם לכך שהם מעדיפים לרכוש במקום אחר, אנו מאבדים לקוחות - נפגעים קשה מאוד בפן הכלכלי.
"לא יעלה על הדעת שהברים, לאחר אין ספור פניות אליהם, לא מתחשבים בסוחרי השוק המסורתי ואנו סופגים מכות קשות בגללם. אנו רוצים לחיות בשוק בשכנות טובה, לעבוד ביחד ולעזור האחד לאחר, ולשם כך אנו צריכים לעזור האחד לאחר ולא לפגוע בפרנסתו. אני בעד פעילות הברים ושמח שבזכותם מגיעים לשוק מבלים רבים, אך לא נאפשר פגיעה קשה בנו הסוחרים. זה נמאס, מי שרוצה לגרש אותנו מהשוק, יבין שיש כאן אנשים שרואים בשוק בית ומהבית הזה לא נצא, פה זה החיים שלנו".

קראו גם:

בדיוק באותו הזמן יצאו מספר פעילים מסיעת 'התעוררות' להפגנה בעד חיי הלילה בשוק מחנה יהודה. אותה קבוצה נקלעה למקום במקרה וסייעה להפריד בין הניצים. גורם בסיעת 'התעוררות' הסביר בשיחה עם mynet ירושלים: "קבוצת פעילי שטח של התעוררות שסיימו באותה העת פעילות מחאה בשוק הפתוח נקלעו למקום במקרה וסייעו להפריד בין הנצים".
פורסם לראשונה: 14:29, 04.06.23