ריבוי החגים והגעה של יותר מ-300 אלף מטיילים ועולים לרגל, הביאו לכך שעובדי התברואה של ירושלים פינו כ-12 אלף טון אשפה מערב סוכות ועד יום רביעי.
1 צפייה בגלריה
עובדים באגף ניקיון. הופרט לפני כשנתיים
עובדים באגף ניקיון. הופרט לפני כשנתיים
עובדים באגף ניקיון. הופרט לפני כשנתיים
(צילום: שלומי כהן)
מפילוח נתוני העירייה מתברר כי כ-200 אלף עולי רגל ביקרו בכותל המערבי ובאתרי הדת המרכזיים ועשרות אלפים פקדו את סוכת ראש העירייה בכיכר ספרא, שם נערכו הופעות ואירועי תרבות ללא תשלום. כדי להתמודד עם כמויות האשפה הגדולות, העירייה תיגברה את פעילות רכבי הניקיון ותגברה את מספר עובדי התברואה במקומות הומי אדם.
מפילוח הנתונים עולה כי מ-20 ועד 29 בספטמבר 2021, 594 טונות של אשפה פונו מנפת קריית יובל, הכוללת בין היתר את השכונות מלחה, קריית מנחם וקריית יובל. במקום השני נמצאת נפת מערב עם 570 טון זבל (בית הכרם, יפה נוף, בית וגן, רמת שרת ונחלאות). במקום השלישי עם 481 טון אשפה נמצאת נפת דרום ב' (גוננים, קטמון הישנה, פת, קטמונים ח' – ט'). למרות ריבוי המבקרים בנפת מרכז (מרכז העיר, מגרש הרוסים, ימין משה, משכנות שאננים, המושבה הגרמנית), פונו משם "רק" 418 טון אשפה ובמקום החמישי עם 344 טון השכונות החרדיות רוממה, מקור ברוך, מאה שערים, מורשה, בית ישראל (344 טון).
בכיכר ספרא מציינים כי השיא בכמות האשפה שפונתה בחודש האחרון, נרשמה במוצאי ראש השנה, אז פונו יותר מ-3,000 טון אשפה ביום אחד.