בבית החולים הרצוג נקבע היום (ד') מותו של מייסד ארגון זק"א לשעבר, יהודה משי זהב כשהוא בן 62. בשנה שעברה הוא ניסה לשים קץ לחייו בביתו שבגבעת זאב והובהל לבית החולים שם אושפז כשנה. שמו של משי זהב נקשר בשנה שעברה בשורה של פרשיות עבירות מין במגזר החרדי.
1 צפייה בגלריה
משי זהב
משי זהב
משי זהב
(צילום: יואב דודקביץ')

מבית החולים הרצוג נמסר: "לאחר שחלה התדרדרות במצבו הבריאותי בימים האחרונים, נפטר הבוקר יהודה משי זהב במרכז הרפואי".
יהודה משי זהב נולד ב-19 ביולי 1959, בן לקהילת נטורי קרתא וגדל בשכונת מאה שערים. בעקבות מגיפת הקורונה, הוא איבד את אָחִיו ושני הוריו אשר נפטרו מקורונה. משי זהב תיפקד כקמב"ץ העדה החרדית בימים של ההפגנות הגדולות בירושלים ונעצר עשרות פעמים על ידי המשטרה. ביניהם ההפגנות שהשתתף היו נגד החפירות הארכיאולוגיות בשטח G, קרבות על האצטדיון טדי, על כבישי מריבה, שריפת תחנות אוטובוסים, המאבק נגד הקרנות סרטים בלילות שבת וההפגנות בכביש בר אילן.
המהפך הגדול שלו היה כאשר כאשר אירע הפיגוע בקו 405 בשנת 89', שבו נרצחו 14 ישראלים. "ראינו את המחזות הנוראיים, את החללים ואת צעקות השבר של הפצועים ואז אתה מתחיל לחשוב על הכל אחרת, במה אנחנו מתעסקים.", סיפר אז ל-ynet. כחלק מהתהליך שעבר נתלו נגדו בשכונות החרדיות פשקווילים.
בשנת 1995, בעקבות אירועים רבים של פיגועי התאבדות בירושלים, יזם משי זהב הקמה של ארגון מתנדבים בבירה. השם שנבחר היה 'חסד של אמת' והחרדים שבחרו להשתתף במיזם הוזעקו לכל זירת פיגוע, כדי להעניק לנרצחים קבורה על פי ההלכה, מעשה המכונה בעגה הדתית 'חסד של אמת'. בהמשך שינה הארגון את שמו ל'זק"א' ('זיהוי קורבנות אסון'), אבל משי זהב דחף להרחיב את הפעילות והיא החלה לכלול גם שירותי עזרה ראשונה, חילוץ והצלה בכל רחבי הארץ. כיום מונה העמותה כ־4,000 חברים, שרובם המוחלט מתנדבים. עם השנים הצטרפו למיזם גם חילונים וגם ערבים, והסניף הירושלמי כולל למשל גם פעילים מאבו־גוש וממזרח העיר.
בשנת 2003 נבחר משי זהב להדליק לרגל יום העצמאות ה-55 של המדינה, משואה לתפארת עם ישראל. "הפעולות שלי היום - כפרה על המרד בעבר", אמר אז.
בשנה שעברה, הוחלט להעניק לו את פרס ישראל למייסד זק"א, משי זהב על תרומתו יוצאת הדופן לקידום באירועי אסון ולחיזוק וקירוב לבבות בחברה הישראלית. מספר ימים לאחר מכן התפרסמה כתבה ב"הארץ" ובה עדויות לפיהם משי זהב נגד לתקוף ולהטריד מינית ילדים ונשים. משי זהב הכחיש את הפרטים אך השעה את עצמו מראשות זק"א וויתר על קבלת פרס ישראל. המשטרה פתחה המשטרה בחקירה בעניין. ב-22 באפריל 2021, ניסה להתאבד בביתו כאשר באותו ערב צפוי היה להתפרסם כתבת תחקיר טלוויזיונית. ככל הנראה הוא התאבד על רקע נפשי והשאיר מכתב למשפחתו.
הלווייתו של יהודה משי זהב תערך בשעה 11:30 ותצא משמגר להר הזיתים.