אזרח סיני כבן 49 מאושפז במצב קשה מאוד בבית החולים לאחר שאכל פטריות רעילות (High suspect amanita proxima) עם חבריו ביער באזור ירושלים. ביום שישי הוא הגיע לבית החולים איכלוב עם סימני הרעלה, שם עבר החייאה וחובר למכונת לב ריאה (אקמו). אין נוגדן לרעלן ולכן הוא מקבל טיפול לסימפטומים בלבד.
1 צפייה בגלריה
אכל פטריה רעילה באזור ירושלים
אכל פטריה רעילה באזור ירושלים
אכל פטריה רעילה באזור ירושלים
(צילום המחשה: shutterstock)

מאחר ויש סוגים רבים של פטריות, לאדם הממוצע, שאינו מומחה, אין דרך אמיתית לדעת האם פטריה היא רעילה או אכילה. התסמינים מופיעים בדרך כלל לאחר אכילת פטריה רעילה: כאב בטן חד וחזק, תחושת יובש ורצון לשתות בלי הפסקה, שילשול חריף, הקאות ואי מתן שתן ועייפות.
עוד בחדשות:
ד״ר גלעד אוסטרובסקי, היערן הראשי של קק״ל: ״בשנים האחרונות הולך ומתברר תפקידן המרכזי של הפטריות ביער ותרומתן החשובה למערכת האקולוגית היערנית ויציבותה. אם יש ספק, אין ספק-ברצונינו להזהיר את הציבור שאין ללקט פטריות ללא היכרות קרובה וללא ניסיון מאחר ורבות מהפטריות רעילות ועשויות לגרור תוצאות הרסניות, חלקן אפילו מסוכנות למגע".
לפני כשנתיים דיווחנו גם על מטיילת בת 58 שהורעלה מפטריה שקטפה ביער ירושלים. האישה הגיעה לבית החולים הדסה הר הצופים כשהיא מתלוננת על הקאות, כאבי בטן וחולשה קיצונית. מספר ימים קודם לכן היא טיילה ביער, קטפה פטריות וטיבלה עמן מרק שהכינה בביתה. עוד 6 בני אדם אכלו מהמרק, חלקן דיווחו שחשו ברע.