מכולת בשכונת מאה שערים בירושלים שוברת שיאים חדשים של הדרת נשים: שלט שהוצב בכניסה למקום, סניף של רשת קטנה מקומית, אוסר על נשים להיכנס למכולת החל משעה 11:00 בבוקר. על פי המודעה שנתלתה בכניסה, האיסור יחול בימי שישי ובערבי חג, שהם ימי קניות עמוסים במיוחד.
3 צפייה בגלריה
השלט בקדמת המכולת
השלט בקדמת המכולת
השלט בקדמת המכולת
(צילום: mynet)
במודעה שהוצבה בכניסה למרכול המספק מוצרים מזון בסיסיים לתושבי השכונה נכתב: ״הודעה ובקשה מציבור הלקוחות היקרים! לאור בקשת רבני השכונה וציבור גדול מלקוחותינו אני מודיעים לכלל הלקוחות על קביעת זמנים מיוחדים לגברים ולנשים״.
3 צפייה בגלריה
סופר
סופר
הכניסה לנשים אסורה
(אילוסטרציה: אדווה חולי)
כאמור, על פי המודעה חל איסור לנשים להיכנס למרכול החל משעה 11: ״מהשעה 11:00 עד סגירת החנות הסניף במאה שערים יוקצה אך ורק לגברים. הציבור מתבקש לעמוד בתוקף על תקנות אלו״, נכתב.
קראו עוד:
במודעה אף צוין כי בעבר נערך ״פיילוט״ דומה של הפרדה מגדרית בסניף: ״היות וכבר הגדירו כללים אלו לפני כמה שנים, אך הציבור לא עמד בהתאם לתקנות הן הנשים שהגיעו בזמנים המיוחדים לגברים והן הגברים שהגיעו בזמנים המיוחדים לנשים הגענו למצב שלא התאפשר להיצמד לזהירות בעניין. כעת נענינו להתעוררות הציבור לנסות שוב תיקון זה, בתנאי שהציבור יעמוד בתוקף זה. הטהרה והקדושה תלויים אך ורק בציבור ולא בהנהלת הרשת!״.
3 צפייה בגלריה
השלטים שהושחתו
השלטים שהושחתו
שלטי נשים שהשוחתו במוסררה
(צילום: פרטי)
חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, התשס"א-2000, קובע כי מי שעיסוקו באספקת מוצר או שירות ציבורי או בהפעלת מקום ציבורי, לא יפלה באספקת המוצר או השירות הציבורי, במתן הכניסה למקום הציבורי או במתן שירות במקום הציבורי, מחמת גזע, דת או קבוצה דתית, לאום, ארץ מוצא, מין, נטייה מינית, גיל, השקפה, השתייכות מפלגתית, מעמד אישי או הורות. המפר הוראות אלו צפוי לפצות את מי שהופלה בסך של עד 61 אלף שקלים. לפני כשבועיים הושחתו תמונותיהן של שתיים מהנשים המפורסמות ביותר בירושלים של שנות ה־70. מדובר באסתר אברג'יל ועליזה מרציאנו, זכרונן לברכה - נשות ציבור בולטות ואימותיהם של מי שהיו ממקימי 'הפנתרים השוחרים' - סעדיה ז"ל ורפי מרציאנו וראובן אברג'יל.
פורסם לראשונה: 02:47, 19.12.22