הן ממודרות משירה, מפרסומי חוצות, ועכשיו גם מפעילויות תמימות של ילדים: הורים לבנות שהשתתפו ב'שבת ירושלמית' בפארק בבקעה, נדהמו לגלות כי המפעיל לא מרשה לבנותיהן להשתתף בפועל בפעילות בשל התחשבות לדבריו, במגזר הדתי.
2 צפייה בגלריה
גן ליפשיץ. "לבתי בת ה־9 לא היה סיכוי להשתתף"
גן ליפשיץ. "לבתי בת ה־9 לא היה סיכוי להשתתף"
גן ליפשיץ. "לבתי בת ה־9 לא היה סיכוי להשתתף"
(צילום: עמית שאבי)
מדובר באירוע שנערך בשבת האחרונה בגן ליפשיץ בבקעה. הוא כלל מופע לוליינות, סדנאות להטוטים, סדנת קביים, ועוד. בהזמנה נכתב: "הפעילות אינה מחללת שבת", לכן למפעיל לא היה מיקרופון. "כששאלנו את המפעיל מדוע לא הזמין בנות להשתתף בפעילות, הוא אמר שההנהלה ביקשה זאת ממנו משום שזה מכוון לציבור הדתי", סיפרה אם לשתי בנות שהשתתפה בפעילות.
2 צפייה בגלריה
ההזמנה לפעילות בגן ליפשיץ
ההזמנה לפעילות בגן ליפשיץ
ההזמנה לפעילות בגן ליפשיץ
(צילום: מתוך הפייסבוק)
הפעילות משכה עשרות משפחות עם ילדים בגילים 3 עד 12. ההפתעה לרעה הגיעה מכיוונן של הבנות, שרצו מאוד להשתתף. וכך מספרת אחת האימהות: "המפעיל עשה אקרובטיקה ופעלולים ושאל מי רוצה להתנדב. הצביעו בנים ובנות. בכל פעם הוא הזמין את המתנדבים, וזה היה רק בנים. כאשר הוזמן הילד השלישי הבנות התחילו לתהות למה הוא לא הזמין אותן. אמרו לו במהלך הקריאה למתנדבים כי הוא מזמין רק בנים, אך המפעיל התחמק ולא הגיב לזה. בסופו של דבר הוא הזמין חמישה בנים. חיכינו שהמופע יסתיים, ורק אז פנינו לשאול אותו למה הוא לא הזמין את הבנות. הבת שלי בת ה־9 רצתה להשתתף, אבל כנראה לא היה לה סיכוי. הוא השיב: 'ההנהלה ביקשה ממני, בגלל שזה מכוון לקהל הדתי, להזמין רק בנים'. מובן שזה מכעיס מאוד. זו התנהלות לא הגונה כלפי הבנות. היתה להן ציפייה שיזמינו אותן להשתתף בפעילות, וחבל מאוד שככה נראית ירושלים בשנת 2022 בשכונה פלורליסטית".
מהעירייה נמסר: "לא ניתנה כל הנחיה כמתואר לאף ספק או מפעיל, והיא אף עומדת בניגוד להנחיות שלנו. למען הסר ספק, הנהלים יחודדו מול המינהלים הקהילתיים והמפעילים. המיזם, שפועל בהצלחה רבה כשנתיים, פונה לכלל הקהלים והמגזרים".