מאבק עובדות הצהרונים בירושלים: איגוד הצהרונים בכוח לעובדים הודיע לעיריית ירושלים והמינהלים הקהילתיים על דחיית השביתה שיועדה ליום א' (11.6.23) ליום ד' (14.6.23).
1 צפייה בגלריה
שביתה בצהרונים
שביתה בצהרונים
שביתה בצהרונים
(צילום: shutterstock)
כזכור בתי הדין הארצי והאזורי לעבודה אישרו לאיגוד להשבית את הצהרונים בכל יום ראשון עד לסוף השנה. לטענת העובדות העירייה מסרבת לשפר את תנאי העסקתן. לדבריהן הצורך בשיפור בתנאים קריטי: "בתחילת השנה עזבו כשלוש מאות עובדות את הצהרונים ובמסגרות מתקשים למצוא להן מחליפות. אנחנו קורסות תחת הנטל ובמצב הנוכחי כל מועמדת תתקבל. אנחנו מבטאות כאן גם את מצוקת ההורים - גנים רבים נסגרים בגלל חוסר בעובדות לצהרונים. ברבים אחרים תחלופת העובדות גבוהה במהלך השנה. מדובר בהזנחה מחפירה של הילדים".
"כל שאנחנו דורשות הוא שכר ראוי במשך 12 חודשים", אומרת זמירה יוסף-חברת ועד נוספת, "כמו כל עובדת ועובדת. לא ייתכן שבכל קיץ נחויב לצאת לחלת למשך חודשיים ונדרש לחזור לעבודה. חלק ניכר מאיתנו כבר מעבר לגיל הפנסיה ולכן אנו לא מקבלות דמי אבטלה ונאלצות להתקיים מקצבת זקנה או נכות. זו בושה למערכת החינוך בעיר".

קראו גם:

איתי כהן ראש מטה ירושלים בכוח לעובדים: "לאחר למעלה משנתיים של גרירת רגליים ובגיבוי מלא של בית הדין, הגיע העת להציג לעובדות הצעה מכבדת שתפצה על האפליה ביניהן לבין עובדות הבוקר. אנו מודים להורים על התמיכה. גם הם מבינים כי רק שיפור התנאים יבלום את עזיבת העובדות ותחלופת העובדות הרבה- מהחמורות ביותר בארץ".
תגובת עיריית ירושלים: "תוכנית ניצנים הינה תוכנית במימון ממשלתי בכל רחבי הארץ, לכן הגורם לשיפור השכר הינו עדכון תקצוב משרדי החינוך והאוצר. העירייה ממתינה להודעת המדינה באשר לעדכון תקציב התוכנית. חשוב לציין שכרגע, עובדות ניצנים המועסקות בירושלים, משתכרות בשכר גבוה יותר מעובדות ניצנים בשאר הארץ.
"בנוסף, לאור התערבות העירייה וארגון ההורים בסכסוך הסייעות, ההשבתה שתוכננה ליום ראשון הזה לא תתקיים, ולכן איום השביתה נדחה ליום רביעי (14.6) בתקווה שגם הוא יוסר. אנו תקווה כי המאמצים יישאו פרי, וכי ניתן יהיה להגיע להסכמות ולסיים את השנה כיאות".
פורסם לראשונה: 10:18, 11.06.23