מזג האוויר האביבי של הימים האחרונים יגיע לשיא מחר (ראשון) עם 20 מעלות בצהריים, הרבה מעל ממוצע הטמפרטורות של ינואר. אבל זה לא ימשך להרבה זמן, כבר 24 שעות לאחר מכן נתחיל להרגיש בשינוי וניכנס לתקופה ממושכת של חורף קלאסי.
1 צפייה בגלריה
גשם בירושלים
גשם בירושלים
גשם בירושלים
(צילום: רועי אלמן)
היום (ראשון) יהיה מעונן חלקית חם מהרגיל לעונה עם 20 מעלות בצהריים, בלילה הטמפרטורות ירדו ל-11 מעלות. ביום שני ירידה קלה בטמפרטורות עם 17 מעלות בצהריים, יהיה מעונן חלקית ובערב כבר נתחיל להרגיש את השינוי. בשלישי ירידה משמעותית בטמפרטורות שיגיעו ל-12 מעלות בצהריים ו-8 בלילה, גשם ירד לפרקים לאורך היום. ברביעי מזג האוויר יהיה דומה, הגשם ימשך, יהיה מעונן ותחול ירידה קלה בטמפרטורות שיגיעו ל-11 בלבד בצהריים. על פי התשקיף, המגמה הזו אמורה להימשך גם ביום חמישי ואל תוך סוף השבוע.

מזג אוויר בירושלים

בשירות המטארולוגי הסבירו השבוע כי ״מה שבולט בחורף עד עתה הוא הטמפרטורות הגבוהות בו והתחושה האביבית בהפוגות בין מערכות הגשם. מהשוואות הטמפרטורות של נובמבר דצמבר ומחצית ינואר לשנים עברו עולה כי רק חורף 2010-11 נפתח בטמפרטורות חמות יותר. מבחינת טמפרטורות המינימום היומיות מחצית עונה זו היא החמה ביותר״.


על פי נתוני השירותי המטארולוגי, ממוצע הטמפרטורות בירושלים בחודש ינואר הוא 9.8 מעלות. הטמפרטורות הנמוכה ביותר שנמדדה היתה בינואר 1907 עם מינוס 6.7 מעלות. הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדדה בינואר היתה 26.3 מעלות, בשנת 1960. בחודש ינואר ישנם בממוצע 9.7 ימי גשם.
פורסם לראשונה: 17:10, 20.01.24