הבחירות לרשויות המקומיות יערכו בעוד חודש ה-27 בפברואר 2024, ובצעד תקדימי, משרד הפנים החליט לחשוף באופן גלוי לאיזו מפלגה בכנסת משתייכת כל רשימה שמתמודדת למועצה. לא מעט מהרשימות מביעות הזדהות באופן גלוי עם המפלגה בה הם תומכות, איך לא כולן בוחרות לעשות זאת באופן ישיר וברור.
1 צפייה בגלריה
קלפי בבחירות המקומיות
קלפי בבחירות המקומיות
קלפי בבחירות המקומיות
(צילום: אבי רוקח)

עכשיו, יחידת הפיקוח הארצי על הבחירות המקומיות במשרד הפנים חושפת עבור הציבור את הזיקות שבין רשימות המתמודדות בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות, לבין סיעות-אם ומפלגות בכנסת, באמצעות קובץ מיוחד שהועלה לפורטל הבחירות.
בקובץ המדובר, מפורטות כל הזיקות בין הרשימות המקומיות למפלגות הארציות גם במקרה ששם הרשימה המקומית אינו מרמז על זיקתה למפלגה ארצית. בחשיפת הזיקות מפרט משרד הפנים גם רשימות מקומיות "משולבות" - רשימות שרק לחלק מהגורמים המקומיים שמרכיבים אותן קיימת זיקה למפלגה או סיעת-אם.
הקובץ בהתייחס לירושלים יש לציין, אינו מפתיע, שכן כל הרשימות הצהירו בגלוי לאילו מפלגות הן משתייכות. בתוך כך יש סיעה אחת של נמצאת בקובץ — הסיעה של ראש העירייה המכהן משה ליאון. מסיעתו, ״ירושלים אחת בראשות משה ליאון״ נמסר: ״הרשימה אינה נמצאת ברשימת הרשימות אשר קשורות למפלגות פוליטיות בכנסת מהטעם הפשוט שרשימת ירושלים אחת בראשות משה ליאון היא רשימה מקומית, א-פוליטית, המייצגת את הציבור הרחב בירושלים, על כל גווניו ואינה קשורה לשום מפלגה״.


״גיבוש הרשימה ופרסומה בפורטל הבחירות, למעלה מחודש לפני מועד הבחירות, נועד להגביר את השקיפות כלפי ציבור הבוחרים וכחלק מההקפדה היתרה של משרד הפנים על טוהר הבחירות״, כך נמסר ממשרד הפנים.
פורסם לראשונה: 08:55, 26.01.24