תושבים בשכונת ארנונה וארמון הנציב מתלוננים על צפיפות ואיחורים בקו 78. בשנה שעברה עבר הזיכיון בקו זה, מ'אגד' לחברת 'סופרבוס', וב'צוות תוכנית אב לתחבורה' הבטיחו כי הדבר יוביל לשיפור השירות, בין היתר בזכות הוספה של קווים חדשים, ובהם 90 ו־91. לפני מספר חודשים בוצע שינוי נוסף שכלל הפסקה של השימוש באוטובוס מפרקי,. לטענת המתלוננים, באוטובוסים החדשים נוצרה צפיפות קשה בשעות אחה"צ, ובנוסף יש מקרים של איחורים.
1 צפייה בגלריה
אוטובוס של 'סופרבוס'. צפיפות ודוחק
אוטובוס של 'סופרבוס'. צפיפות ודוחק
אוטובוס של 'סופרבוס'. צפיפות ודוחק
(צילום: צהלה דבש)
"בשבוע האחרון זה כבר עבר כל גבול", סיפרה א', תושבת השכונה. "חיכינו בתחנה במרכז העיר כמעט 50 דקות עד שהגיע קו 78. במקביל, הקווים לשכונות אחרות בכיוון שלנו, כמו 74, 75 ו־71, חלפו מספר פעמים. אחרי יום עבודה בחום זה מתיש ולא מתקבל על הדעת. התלוננו בשירות לקוחות, והודיעו לנו שהיתה תאונה על הציר אז היה פקק, אבל זה לא הגיוני שהקווים האחרים של 'אגד' כן הגיעו בתדירות הרגילה. כמעט בכל יום יש אחר הצהריים איחורים ועיכובים, והציעו לנו שניסע בקווים 74 ו־75 ואח"כ נעבור לקווים החדשים 90 ו־91, אבל זו הצעה גרועה ומסרבלת, לחכות בכל פעם לשני אוטובוסים לכל כיוון".
"המינהל עוסק בסוגיית התדירות של קו 78 מזה מספר חודשים", אמרה ל"ידיעות ירושלים" ויקה אלקין, יו"ר המינהל הקהילתי 'תלפיות מזרח וארנונה'. "הבעיה אקוטית והתחילה עם החלטת חברת 'סופרבוס' להחליף אוטובוסים מפרקיים באוטובוסים קצרים. העומס רב, והדוחק וגם התדירות פוגעים קשות באיכות החיים של התושבים שמתניידים בתחבורה ציבורית. פנינו מספר פעמים ל'צוות תוכנית אב לתחבורה' בעירייה ולחברת 'סופרבוס', ולא נעזוב את הסוגיה ונמשיך להילחם עד שהתושבים יקבלו מענה ראוי לתחבורה ציבורית".

עוד בחדשות

מ'צוות תוכנית אב לתחבורה' נמסר בתגובה: "מנתוני הביצועים של קו 78 בחודשים מאי, יוני ויולי 2023 עולה כי 99% מהנסיעות היומיות בוצעו, וכ־2% בלבד מהנסיעות יצאו באיחור של יותר מ־7 דקות. תדירות הנסיעות בקו 78 לכיוון שכונת ארמון הנציב היא 10 דקות בין קו לקו. לכן איחור של 50 דקות מהווה חריגה שייתכן שנגרמה בשל עומסי תנועה וחסימות בלתי צפויות המעכבים את הגעת האוטובוס בזמן. כלל הנסיעות בשירות העירוני בירושלים מבוקרות באופן אלקטרוני על ידי משרד התחבורה, במטרה לוודא כי המפעילים עומדים בסטנדרטים שנקבעו. בהקשר זה נדגיש כי המפעילים נקנסים על כל נסיעה שהם לא מבצעים".

"תדירות גבוהה"


מ'סופרבוס' נמסר: "הפעלתו של קו 78 על ידי 'סופרבוס' מאופיינת בתדירות גבוהה מאוד, כך שמדובר באחד הקווים בעלי התדירות הגבוהה ביותר בעיר. בנוסף החברה פועלת ודואגת כל העת לשיפור ושדרוג השירות לנוסעים ומנהלת קשר רציף וישיר עם המינהל הקהילתי ונציגי השכונה כדי לייעל ככל הניתן את השירות לטובת התושבים. במקרה של בעיה נקודתית במהלך שירות הקו, נשמח לקבל עליה פרטים מלאים כדי שנוכל לטפל בה בצורה יסודית ויעילה ובמהירות ככל שניתן".