מארגני מצעד הדגלים ומשטרת ישראל הגיעו היום (שישי) להסכמה על קיום מצעד הדגלים הנוסף לציון איחודה של ירושלים ביום שלישי הקרוב.
2 צפייה בגלריה
צעדת הדגלים
צעדת הדגלים
צעדת הדגלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
המצעד ייצא מרחוב הנביאים דרך רחוב סולטאן סולימאן עד שער שכם שם, ברחבת השער, תתקיים הרקדה המונית עם דגלי ישראל. לאחר מכן הצועדים ימשיכו לכיכר צה"ל דרך שער יפו ויכנסו אל הכותל המערבי חלקם דרך הרובע המוסלמי ובחלקם דרך הרובע היהודי (מסיבות של בטיחות וכדי למנוע צפיפות יתר).
"אנו מודים למשטרה, למפכ"ל ולמפקד מחוז ירושלים על שיתוף הפעולה ושמחים שדגלי ישראל יונפו בגאון לאומי ברחובות העיר העתיקה על כל חלקיה", מסרו מארגני המצעד, "אנו קוראים לכל אזרחי ישראל להצטרף אלינו ביום שלישי הקרוב עם דגלי ישראל, להרים על נס את גבורת עם ישראל ולרקוד בשמחתה של ירושלים".
אחת התנועות המארגנות את המצעד, "אם תרצו" מסרה בתגובה: "ירושלים מעולם לא הייתה חופשית ובטוחה יותר לכלל העדות והדתות מאשר בזמן הריבונות הישראלית. אסור לנו לקפל את הדגלים ולוותר על הנכסים ההיסטוריים הללו בגלל ארגוני טרור ושאר מבקשי רעה. מדובר באירוע ערכי, חינוכי, לאומי וציוני מהמעלה הראשונה. אנו קוראים לכלל הציבור להגיע ולצעוד איתנו עם דגלי ישראל בבירת המדינה".
2 צפייה בגלריה
צעדת הדגלים בדרך לשער יפו
צעדת הדגלים בדרך לשער יפו
צעדת הדגלים בחודש מאי
(צילום: אלינור פבריקר)
המצעד כאמור היה אמור להתקיים ביום חמישי, ובוטל על ידי הקבינט המדיני-ביטחוני וכאמור יתקיים בהתאם למתווה שהוסכם היום.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים