"בגלל אירועים כאלה ברחתי מרוסיה": תושב ירושלים, ולדימיר זמוז'ין (35) הגיע לאסוף חבילת דואר בסוף השבוע בשכונת תלפיות, וזכה למתקפה אלימה וכינויי גנאי בשל מוצאו.
1 צפייה בגלריה
ולדימיר זנוז'ין
ולדימיר זנוז'ין
ולדימיר זמוז'ין
(צילום: פרטי)
ביום חמישי בבוקר זמוז'ין קיבל מסרון מדואר ישראל על חבילה שמחכה לו בסניף של קופיקס בתלפיות. כאשר הגיע לשם בשעות הצהריים, הוא ראה שתי בנות ובחור יושבים מעשנים ושותים קפה בכניסה. "ניגשתי אליהם ואמרתי להם שאני צריך לאסוף את החבילה שלי", סיפר זמוז'ין למיינט ירושלים, "אחת מהבנות אמרה לי שהסניף סגור. הופתעתי, כי לפני שיצאתי מהבית בדקתי וראיתי שבאתר היה כתוב שהסניף פתוח עד 14:00. שאלתי איך זה יכול להיות, והבחורה אמרה לי שהם מחליטים מתי לפתוח ומתי לסגור".
לשמע התשובה המזלזלת הזאת כלפיו כלקוח, החליט זמוז'ין להוציא את הטלפון הנייד ולתעד את האירוע. "הבחורה שדיברה איתי התעצבנה ואמרה לי לא לצלם. גם הבחורה השניה והבחור קפצו עליי ואמרו לי להוריד את הטלפון. התנגדתי והתרחקתי מהם. הם איימו וצעקו עליי. ניסיתי להסביר להם שחשוב לי לקחת את החבילה דווקא באותו יום כי ידעתי שביום ראשון זה סגר, ורציתי לסיים עם זה מוקדם כדי שלא להיות בלחץ. גם אמרתי להם שבאתי במיוחד משכונה אחרת. אבל לא הייתה שום תגובה, והבחורה התחילה לריב איתי. היא קיללה אותי וכינתה אותי בכל מיני כינויי גנאי הקשורים למוצא שלי: 'רוסי מסריח', 'הרסתם לנו את המדינה', 'תחזור לרוסיה' וכו'. אני הייתי ממש בהלם מהקריאות הגזעניות הללו".
אבל לצערו של זמוז'ין, האירוע היה עוד רחוק מלהסתיים. בזמן שהוא סופג השפלות מצידה של הבחורה, הבחור שהיה איתן הסלים את המאבק למהלכים אלימים יותר: "הבחור ישב מאחורי ולפתע תפס אותי בצוואר וניסה לחנוק אותי ביד אחת. ביד השנייה הוא ניסה לעקם את היד שלי ולחטוף לי את הטלפון שצילם וידאו. איכשהו הצלחתי להשתחרר ממנו והתקרבתי אל פנים החנות כדי לראות האם יש מצלמה של החנות שמתעדת את כל האירוע. אז, גם העובדת השניה התחילה לצעוק ולקלל אותי וזרקה עלי כוס. הייתי בהלם לא האמנתי לאן המצב הגיע. בכל הזמן הזה העוברים והשבים עדים לתקרית הזאת, ואחת מהם גם צעקה לעברנו שהיא מזמינה משטרה.
"בהמשך, העובדת שאיתה התחיל כל האירוע, זרקה עליי גם היא איזה כלי מזכוכית שנשבר לרסיסים לרגלי. הבחור שלף קביים שאיים להכות אותי בהם וצעק לי 'תעוף מכאן, רוסי מסריח'. הבחורה איימה עלי שלעולם לא אעז לחזור למקום, ושישמידו את החבילה שלי. בשלב הזה פשוט התרחקתי מהמקום כי לדעתי היה מדובר בהתנהגות לא שפויה שמסכנת אותי אישית, ועלי לעזוב את המקום. חששתי אפילו להמתין לניידת, הרגשתי דחיפות עזה לברוח משם".
מאוחר יותר, בעלי הסניף הודו בפני זמוז'ין ששתי הבחורות הן העובדות במקום, ושהבחור הוא כנראה חבר שלהן. "הם התנצלו מאוד. אמרו שאין להם מה לומר להגנת העובדות. שאלתי אם הם ראו את הסרטון ממצלמות האבטחה, אמרו שכן ושזה נראה מזעזע. אמרתי להם לדמיין איך זה הרגיש במציאות. אדם שכל חטאו היה רק לבוא לאסוף חבילת דואר ורודפים אחריו עובדים עם מוט אלומיניום וקריאות גזעניות".
"לא נפגעתי פיזית, נפגעתי מנטלית. אני עוד מעט 17 שנים כאן בארץ. שמעתי על הרבה אירועים גזעניים, וחוויתי בעצמי כל מיני, אבל מעולם לא חוויתי אגרסיביות ואלימות כזאת בארץ. כשהייתי בן 13 וגרתי במוסקבה, הרביצו לי ולחבר היהודי שלי כמה ניאו נאציים. זה הזכיר לי את המקרה ההוא. בכל פעם שאני משחזר את האירוע, זה מזכיר לי את האירועים שגרמו לי לברוח מרוסיה. לא חלמתי שאמצא את עצמי באותה נקודה כמעט במדינת ישראל".

קופיקס: "אנו רואים בחומרה את האירוע"

עו״ד נועם נפתלי, מסר את התגובה הבאה בשם סניף קופיקס תלפיות: "מרשי מפעיל סניף מסביר פנים לכל אלפי לקוחותיו הנאמנים, תוך מתן שירות אדיב לכל לקוח/ה ללא הבדל דת, גזע ומין. מרשי מגנה בכל תוקף אלימות פיזית ומילולית. תלונת הלקוח הועברה מיד לטיפול ההנהלה, אשר זימנה את העובדים המעורבים לבירור משמעתי. מן הראוי, שהנושא יתברר במישורים המתאימים והחוקיים ולא באמצעות השמצת הסניף ועובדיו באמצעות שיימניג ברשתות החברתיות ופרסום פוסטים שמטרתם לפגוע במוניטין העסק במיוחד בתקופה זו.
"התוקף לכאורה, אינו נמנה על צוות עובדי המקום, ומרשי יפעל כנגדו במישורים החוקיים העומדים לרשותו".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים