השיחה המטרידה של הנאשם הראשי בניסיון הרצח. במסגרת שלב ההוכחות במשפטו של נפתלי בן אבו, המואשם בניסיון לרצוח את אלי אריש, העיד בלש ממשטרת ירושלים כי בעת השמירה על בן אבו הוא "חש מאוים" ממנו. מהעדות מתברר איך ניסה הנאשם להוציא מהשוטר את כתובת המגורים שלו.
1 צפייה בגלריה
זירת האירוע ואלי אריש
זירת האירוע ואלי אריש
זירת האירוע ואלי אריש
(צילום: לירן תמרי ושלומי כהן)

סמול טוק מפחיד

במהלך העדות ציין השוטר: "בעת השמירה על בן אבו הוא שאל מספר שאלות. הוא שאל אם אני לא פוחד להתעסק עם אנשים שאני עוצר אותם – שאחרי זה לא יפגעו בי עבריינים". בדוח פנימי פירט השוטר: "השאלה הראשונה שלו היתה: 'הימ"מ מגייס הרבה חרדים, אה? חרדים חובשי כיפה'. הוא הוסיף שלא מתאים לי להיות בכזה מקום: 'אתה אדם עדין. אתה לא מפחד להתעסק עם עבריינים? אתה לא מפחד שמישהו יפגע בך אחר כך?' אז עניתי לו שזה המקום שאני עובד ואני עושה את העבודה שלי וזהו. אז הוא שאל אחר כך איפה אני גר. עניתי לו תשובה כללית כדי שלא יידע היכן אני מתגורר. אבל הוא התעקש ושאל שוב היכן אני גר. 'אתה שוכר דירה, אתה גר עם המשפחה?' כך הוא שאל אותי. שם הסתיימה השיחה". כאמור, השוטר הודה כי חש מאוים מהדברים האלה.
במהלך שלב ההוכחות נשאל השוטר: "ישבת כבר פעם, פעמיים שלוש מול עצורים וחשודים. היה משהו מוזר שאתה הרגשת בשאלות הללו?" השוטר השיב בחיוב. סנגורו של בן אבו שאל: "מה 'המוזר' שהרגשת?" והשוטר השיב: "להגיע עד איפה נמצא הבית שלך ואיפה אתה גר, עם מי אתה גר. אותי זה קצת הלחיץ".

הכפתור שנעלם

ניסיון הרצח של אלי אריש התרחש ב־13 בינואר בסמוך לביתו בשכונת רמות. עוד באותו לילה עצרו חוקרי היחידה המרכזית את בן אבו בחשד למעורבות באירוע, וחודש לאחר מכן כבר הוגש נגדו כתב אישום. בחקירתו במשטרה שמר בן אבו, כמעט באופן גורף, על שתיקה, אך פריצת הדרך בפענוח התיק הגיעה לאחר שאנשי המז"פ איתרו כפתור מחולצתו, שנפל בחניון סמוך לזירת האירוע.
על פי תיעוד שבידי המשטרה, בן אבו קרע את חולצתו הלבנה בחניון ובמקום אותרו מספר כפתורים, שעליהם כאמור נמצאה דגימת דנ"א. "נמצאה דגימת דנ"א שלך. מה אתה אומר על כך?" בן אבו, בטח כבר ניחשתם, מעדיף להמשיך לשתוק. בימים אלה, כאמור, נמשך שלב ההוכחות במשפטו של הנאשם בניסיון רצח.