ירושלמים, נא להתנהג בהתאם: ימית אברמוב (38), אם לתאומים בני 5 וחצי מירושלים נכנסה אמש (ב') לבית האח הגדול. אברמוב נכנסה לתכנית במטרה להעלות למודעות את נושא האלימות כלפי ילדים בגיל הרך. ימית גדלה עם שלושת אחיה בקרית מנחם וסיימה ללמוד בתיכון 'קדמה' בירושלים.
2 צפייה בגלריה
ימית אברמוב נכנסה לבית האח הגדול
ימית אברמוב נכנסה לבית האח הגדול
ימית אברמוב נכנסה לבית האח הגדול
(צילום מסך, רשת 13)
לפני כחמש שנים נחשפה אברמוב לאלימות במשפחתון כלפי ילדיה. היא והורים נוספים הכניסו מכשירי הקלטה שחשפו את מה שקרה בין כותלי המשפחתון. המקרה, הפך את חייה ב-180 מעלות והיא יצאה למאבק פוליטי ותקשורתי. חברתה שירן יחיא שגם בנה חווה התעללות בידי מטפלת, סיפרה: "לא יכולנו להמשיך לשתוק. רצינו לעשות צדק למען הילדים. רק אחרי שהם עברו את ההתעללות, הבנו שלמרות שיש משטרה וחוק - יש המון פריצות ואין חוקים. אין שום דבר שמגן על הילדים וכך מצאנו את עצמנו במשך כמה שנים בדיונים בכנסת, בהפגנות, מיצגים, ועדות ובעיקר פעילות בכל מקום. בשנים האחרונות הקמנו את 'מטה המאבק' שמטרתו להיאבק לשים סוף לפגיעות בילדים שלנו".
אחד ההישגים הגדולים של אברמוב הוא העברת חוק "הפיקוח והמצלמות בגנים פרטיים". החוק עבר, ואברמוב הפכה את האקטיביזם והפוליטיקה למקצוע, תחילה כראש מטה בקמפיינים מוניציפאליים, בהמשך כמנהלת קמפיין של כחול לבן בסיירת של בני גנץ, ולבסוף כראש לשכת השרה אורלי לוי אבקסיס - תפקידה האחרון ממנו התפטרה כדי להגיע לתכנית.
"ימית היתה הראשונה לסייע לכל אמא שפנתה לעזרה", סיפרה יחיא, "אחד הדברים שמייחדים את ימית - שהיא תמיד נכונה לתת מעצמה למען הזולת, הילדים, האנשים, למען כל חסרי הישע. לא סתם קראו לה לוחמת, כי היא לוחמת צדק. היא מאוד מאוד שנונה, היא אוהבת לדבר על דימוי הגוף שלה, שהיא בחורה גדולה".
2 צפייה בגלריה
מימין: שירן יחיא וימית אברמוב
מימין: שירן יחיא וימית אברמוב
מימין: שירן יחיא וימית אברמוב
(צילום: פרטי)
מה היא הכי אוהבת לאכול?
"פחמימות וסוכרים. פחמימות וכמה שיותר בצק ולא משנה השילוב, פיצה, פסטה, כל עוד יש סוכר וקמח".
עם מי היא תסתדר בבית? ועם מי לא?
"היא לא תתלונן, היא לא תגיד שקשה לה שרע לה, היא גם לא תגיד שהיא עייפה. היא תסתדר עם כולם אבל לא תשאיר מילה לאף אחד. היא יודעת את כל הפוליטיקה, היא יודע מי הבטיח עסקה למי, מי אמר מה למי, היא פוליטיקה מהלכת. זה אומר שהיא לא תשאיר לימין ולשמאל מילים, יש לה ביקורת גם על השמאל וגם על הימין. הצד שהיא יותר מזוהה איתו זה הימין - אבל היא רוצה ימין חדש שבא לעבוד, שרואה את האזרחים. אחד הדברים שמאוד חשובים לה - שהאזרחים יחזרו להיות אזרחים והממשלה תתפקד כממשלה".
מה יהיה לה הכי קשה?
"הגעגוע לילדים. ימית מאוד מחוברת ברגישות מטורפת לילדים שלה. היא הבינה שאם היא רוצה לשים את כל ילדי ישראל על המפה היא צריכה לשים את הילדים שלה בצד".
אברמוב התנדבה במשך שלוש שנים בסיעת 'התעוררות', פעלה למען הילדים והחינוך ושימשה גם כסמנכ"לית שכונות במשך כשנה. במהלך משבר הקורונה ועם פתיחתו של חמ"ל הקורונה של התעוררות, אברמוב שימשה כרכזת גזרה של שכונות דרום מערב ירושלים. במהלך תפקידה היא סייעה לתושבי ירושלים וניהלה קבוצה של 300 מתנדבים. "ידעתי שזה תמיד היה החלום שלה להשתתף בתכנית 'האח הגדול' - כדי לבוא ולהגיד את הדברים ולהיאבק למען הגיל הרך", סיפרה מנכ"לית 'התעוררות', ענאל טימסיט, "היא רצתה לבוא ולהשמיע את הקול שלה. ימית תמיד רצתה להיות בפרונט. היא מכוונת לעשות שינוי לפעול ולעשות צדק. אנחנו מאחלים לה בסיעה המון הצלחה".
צפו בתעודת הזהות של ימית אברמוב:
השרה אורלי לוי אבקסיס כתבה בעמוד הפייסבוק שלה לאחר כניסתה של אברמוב לתכנית: "את ימית אני מכירה כבר תקופה ארוכה, היא הצטרפה אלי לדרך משותפת ואמיתית. היא כובשת באישיותה הישירה, הלוחמנית והמצחיקה, היא מורגשת באופן תמידי גם כשאינה נוכחת והיא מפיחה חיים וחיוך על כל סובביה. מאחלת לה שכל עם ישראל יזכה להכיר בימית שאנחנו מכירים, אישה חזקה, לוחמת חברתית, אמא מסורה וחברה אמיתית. למרות שלי ולצוות כולו ימית תהיה חסרה מאוד, אני שמחה שבחרה שלא רק אנחנו, אלא שכולם ישמעו את מה שיש לה לומר".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים