קיבלתם דוח על מהירות גבוהה? יכול להיות שהשוטר טעה. את העובדה הזאת למד על בשרו תושב בית שמש שתועד בחודש יוני כשהוא נוסע לכאורה במהירות של 161 קמ"ש בכביש מספר 1, סמוך למחלף לטרון.
1 צפייה בגלריה
 דוח מהירות (לשוטר אין קשר לידיעה)
 דוח מהירות (לשוטר אין קשר לידיעה)
דוח מהירות (לשוטר אין קשר לידיעה)
(המחשה: משטרת ישראל)
השוטר גם פתח במרדף אחרי האזרח ההמום, הבהיר לו כי רישיון הנהיגה שלו ייפסל עד תום ההליכים, וחטיבת התביעות במשטרת התנועה גם הגישה כתב אישום. אילו היה הנאשם מורשע הוא היה צפוי לקנס כבד ולשלילה ארוכה, ולכן הוא פנה לעו״ד ספי גבאי.
בדיקה של דוח הפעולה חשפה כי הרכב נסע בנתיב מספר 3. אלא שמצלמת הדרך שהותקנה ברכב הוכיחה כי הרכב נסע בנתיב השני. הפרקליט התעקש ודאג להוציא צו אשר חייב את נתיבי ישראל להנפיק תיעוד של המקרה, ובו הרכב אכן נראה בנתיב מספר 2.
הפרקליט פנה למשטרה וטען כי השוטר לא שמר על קשר עין רציף עם מבצע העבירה וטעה ככל הנראה בזיהוי הרכב, דבר שמצדיק את ביטול הדוח. בחטיבת התביעות נאלצו לחזור בהם ובית המשפט לתעבורה הורה על סגירת התיק.
עו"ד גבאי: "אני מודה ומברך את יחידת תביעות תעבורה ירושלים אשר בצעד חריג ובהגינות רבה, לאחר שהוצגו בפניה הנתונים הרלוונטיים והוכח שהנאשם לא עבר את העבירה, חזרה בה מכתב האישום, וכך למעשה נחסך לנהג עינוי דין נוסף ונחסך זמן יקר של הצדדים ובית המשפט בניהול הליך מלא.
"אני ממליץ לכל נהג להתקין מצלמת רכב אשר תתעד את מהלך הנסיעה, וכן לתעד ככל הניתן כל מפגש של אזרח עם שוטר באמצעות הפלאפון או כל אמצעי דיגיטלי. מובן שהדבר צריך להיעשות בצורה נאותה ומכובדת ולא בצורה פרובוקטיבית. בבוא היום הדבר יאפשר במקרים מסוימים להציל את רשיונם וחירותם של הנהגים".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים