דוגמה אישית של אוכפי החוק? לא במקרה הזה. המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים הגישה לאחרונה כתב אישום נגד שני לוחמי מג"ב לאחר שעישנו קנביס בתחנה המרכזית בירושלים.
1 צפייה בגלריה
התחנה המרכזית בירושלים
התחנה המרכזית בירושלים
התחנה המרכזית. השוטרים פוטרו
(צילום: אדווה חולי)
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד הילה אדלמן, השניים נאשמים באישומים של החזקה ושימוש בסם (צריכה עצמית) ביום 30.1.20 בסמוך לשעה 18:30. השוטרים אוראל חזות וניסים נפתלייב היו בדרכם לבסיס, כאשר חזות נשא עימו נשק מסוג M-16, מתואר בכתב האישום. בזמן ההמתנה לאוטובוס השניים השתמשו, לפי האישום, בסם מסוג קנביס. במהלך חיפוש נתפסו על השוטר חזות 1.22 גרם של הסם, כמות שמתאימה לשימוש עצמי בלבד.
יצוין, כי במשרד המשפטים המשיכו בהליך הפלילי למרות שבמשטרה פיטרו את השוטרים באופן מיידי. אף שלא תמיד מתבצעת אכיפה בפועל נגד אזרחים המעשנים לשימוש עצמי - אצל שוטרים המצב מעט שונה. בעבר היו מקרים בישראל שבהם שוטרים נפסלו מלשרת בתפקידים מסוימים לאחר שנחשף (בין היתר בעזרת מבחנים פנימיים) כי עישנו קנביס. הכוונה לעישון בעת השירות במשטרה או במג"ב, ולא בהיסטוריה הרחוקה שלהם לפני שעלו על מדים.
ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה התנהלות חריגה מעין זו שאינה עולה בקנה אחד עם ערכי המשטרה ורוח החוק, אירועים מסוג זה מצויים בסתירה מוחלטת לערכי הארגון ונורמות ההתנהגות המצופות מכל לוחם בחיל. בהתאם, שוחררו הלוחמים משירותם לאלתר. לוחמי משמר הגבול ימשיכו לפעול למען שמירה על ביטחון הציבור, החוק והסדר במדינת ישראל".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים