׳עוקץ׳ חריג במגזר החרדי: כתב אישום חמור, המונה 16 אישומים שונים הוגש נגד תושב חיפה, ישראל וואזנה, לאחר שמהלך השנה האחרונה הונה ועקץ ראשי ישיבות, גבאים ודמויות מוכרות במגזר החרדי.
1 צפייה בגלריה
חרדים
חרדים
נעקצו במאות אלפי שקלים
(אילוסטרציה: shutterstock)
״במסגרת תוכניתו, איתר הנאשם את אנשי הדת, פנה אליהם בזהויות שונות והציג בפניהם מצגי שווא, שלפיו בכוונתו לרכוש מהם ספיר תורה או תפילין, או לתרום לבית הכנסת או הישביה שלהם סכום כסף נכבד, כל זאת ביודעו כי אינו מתכוון לעשות כן״ נכתב בכתב האישום.
על פי אחד האישומים וואזנה יצר קשר במהלך חודש מרץ עם רב בית כנסת בשכונת רמת שלמה בירושלים והציג עצמו כ״אברהם חזן״ - יהלומן עשיר מבלגיה. במהלך השיחה הטלפונית וואזנה ביקש לתרום סכום של כחצי מיליון שקל לטובת שיפוץ בית הכנסת השכונתי. כחלק ממצג השווא השניים נפגשו לאחר מספר ימים בביתו של רב בית הכנסת. במהלך הפגישה ביקש וואזנה מהרב סכום של 2,800 שקלים באופן דחוף וזאת לטובת תשלום לבית החולים בו אשתו מאושפזת. ״הנאשם ביקש מהרב להעביר לו 2,800 ואמר לו כי ייפגשו למחרת בקיסירה לטובת העברת התרומה ותשלום 2,800 ביודעו שאינו מתכוון לעשות כן״.
עוד באותו חודש המשיך וואזנה במעשי העוקץ ויצר קשר עם ראש כולל אברכים בירושלים והציג עצמו כ״יוסף מנדל״ - איש עסקים מלונדון. ״הנאשם הציע לרב תרומה על סך 300 אלף שקלים, וזאת ביודעו שאינו מתכוון לעשות כן. בתום השיחה, לאחר שהרב העביר את פרטי חשבון הבנק שלו, הודיע הנאשם לרב כי העביר לחשבון הבנק שלו 300 אלף שקלים, אף שלא עשה כן. הרב סיפר זאת לאשתו״.
לאחר זמן קצר התקשר וואזנה שהציג עצמו כ״יוסף מנדל״ לרב לו ״הועברה״ התרומה וביקש ממנו להעביר סך של 10 אלף שקלים לאישה בשם ״עליזה״, שבנה חולה הרב המודאג העביר ל״יוסף מנדל״ סכומי כסף שונים.
עוד התברר כי במהלך החודשים אוגוסט-דצמבר וואזנה יצר קשר עם רב בבית הכנסת הגדול בירושלים והציג עצמו כ״משה רוטנברג״, יהלומן מאנטוורפן בבלגיה וסיפר כי אשתו נפטרה וברצונו לתרום לבית הכנסת הגדול 36,00 אלף דולר. במהלך השיחה וואזנה סיפר כי הוא מכיר אישה חולה וביקש מרב בית הכנסת לסייע לה ולהעביר לה סכומי כסך שונים. רב בית הכנסת עשה כן והעביר לחשבון בנק שניתן לו סכום של 2,400 שקלים ובפעמים אחרות סכום של 7,999 אלף ש״ח. וואזנה הציג לרב הנדיב מצג שווא לפיו אותה אישה צריכה לרכוש מכשיר הנשמה שיציל את חייה, על סמך מצג השווא הרב העביר סכום נוסף של 15,250 אלף ש״ח.
פורסם לראשונה: 20:59, 12.01.21