עבור יער מיר הסמוך לנווה יעקב, הוגשה על ידי עיריית ירושלים תוכנית בנייה שלפיה במקום עתידים לקום ישיבות, תלמודי תורה, בית כנסת ומעון יום בצמוד לאולם ספורט ומרכז תעסוקה ומסחר. אלא שבאופן חריג בנוף המקומי, בזה אחר זה חתמו מאות תושבים חרדים על התנגדויות למתחם, שטענו בין היתר כי אין הצדקה להריסת בתי הכנסת במקום וכן לכריתת עצים. יצוין כי מספר בתי כנסת הוקמו בשטח התוכנית ללא היתר, אך עבור החרדים עצם הפגיעה ב'מקדש מעט' אסורה, ללא קשר למצבו החוקי.
2 צפייה בגלריה
יער מיר בנווה יעקב
יער מיר בנווה יעקב
יער מיר בנווה יעקב
(צילום: עמית שאבי)
ראשון המתנגדים הוא יו"ר עמותת "ירושלים שקופה", הרב נתן קרמר. הרבה, המשתייך לעדה החרדית, צירף יותר מ־450 חתימות של תושבי השכונה, רובם ככולם חרדים. "התוכנית נמצאת בתחום אתר טבע עירוני ולמרות זאת לא הוגש והוצג סקר טבע עירוני. לא ניתן לבטל בהינף יד שטח גדול של כ־35 דונם של שטחים ירוקים ושטחים פתוחים בעיר".
אחריו הוגשה התנגדות של בית הכנסת 'לב אריה' מטעם טוען רבני, שבה נכתב כי "התוכנית עומדת לפגוע ברשות הדת ולהרוס שלושה בתי כנסת המשמשים עשרות מתפללים מדי יום.
2 צפייה בגלריה
השמורה בנווה יעקב
השמורה בנווה יעקב
השמורה בנווה יעקב
(צילום: באדיבות שדולת ירושלים בת קיימא )
"בנוסף, עומדים להיעקר ממקומם כ־120 עצים שהם ריאה ירוקה לכל דבר עבור תושבי נווה יעקב, ובמקומם יקומו להם מבני ציבור שכוללים מערכות מיזוג, חשמל, ביוב וכדומה, ואלה עתידים להפוך את הריאה הירוקה למקום מזוהם". מי שהצטרפה לחרדים היא החברה להגנת הטבע, אשר טענה כי "יער מיר הינו חלק ממערכת גאיות בצפון מזרח העיר". כזכור, בשבוע שעבר דיווחנו על התוכנית המדוברת, שבמקרה שתאושר עתידה לכלות את שמורת פרחי הבר במקום.
מהעירייה נמסר: "התוכנית תלווה בסקירה מקיפה של העצים הקיימים, הצומח וערכי טבע אחרים. התכנון ונעשים מאמצים לצמצם את הפגיעה בהם. במקרה המדובר, לאור הצרכים השכונתיים הוחלט לקדם תוכנית למבני ציבור ברוב שטח התוכנית, וכן למשרדים, והכל תוך התאמה לצורכי התושבים המתגוררים באזור".