רוצים להתחיל ללמוד כבר באוניברסיטה? בשנת הלימודים הקרובה - תשפ"א תיפתח בירושלים "אקדמי-ם" - תכנית ראשונה מסוגה של העירייה, הכוללת שיתוף פעולה של המוסדות להשכלה גבוהה עם התיכונים בעיר בחינם. המטרה: להעניק הזדמנות לכל תלמיד ותלמידה, מכל מגזר ושכבה סוציו-אקונומית, להתחיל את דרכם האקדמית, עוד בגיל התיכון.
2 צפייה בגלריה
סטודנטיות באוניברסיטה העברית בירושלים(
סטודנטיות באוניברסיטה העברית בירושלים(
סטודנטיות באוניברסיטה העברית בירושלים(
(צילום: אוהד צויגנברג)
לשם כך ייבנו קורסים שחלקם משולבים עם לימודי הסטודנטים בשעות הבוקר, אך רובם יילמדו בקורסים ייעודיים נפרדים. הקורסים עצמם יתקיימו ב-13 מוסדות ההשכלה הגבוהה בעיר: האוניברסיטה העברית, בצלאל, מכללת עזריאלי, האקדמיה למוזיקה, מכללת הדסה, מכללת דוד ילין, מכון לב, מכון טל, מכללת הרצוג, מכללת אפרתה, מכללת ירושלים, מכללת אמונה ומכללת קרית אונו.
במסגרת התוכנית יינתנו הקורסים במגוון נושאים, ללא עלות, בהתאם לתחומי העניין של התלמידים, תוך התאמה לכלל המגזרים. כל קורס סמסטריאלי יזכה את התלמידים בשתי נקודות זכות, שיוכרו בכניסה לתואר הראשון.
2 צפייה בגלריה
מכללת הדסה
מכללת הדסה
מכללת הדסה
(צילום: מערכת מיינט)
בעיריית ירושלים מערכים כי "התוכנית תוביל לשיפור איכות הלימודים והעניין בהם, אך לא פחות חשוב - להכרת המוסדות ואורך החיים הסטודנטיאלי בעיר, על ידי דור העתיד שלה. כך, בתוך מספר שנים, תגדל כמות התלמידים הירושלמים, שלאחר השירות הצבאי ילמדו במוסדות האקדמאים בעיר ולבסוף אף יישארו להתגורר בה".
סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, חגית משה, שמובילה את התוכנית: "מדובר במיזם יוצא דופן ותוצר של עבודה קשה ועצם העובדה ש-13 מוסדות חינוך להשכלה גבוהה לוקחים בו חלק מראה את העוצמה שלו ואת האמונה של הגופים השונים בהצלחתו. מדובר במיזם שיקדם את התלמידים הירושלמים, יחשוף אותם אל עולם האקדמיה וייפתח עבורם תחומי עניין חדשים".