דקירת הצעירים בל"ג בעומר בגילה: אחד הלוחמים הצעירים שנדקרו באורח קשה במהלך מסיבת ל"ג בעומר, פרסם פוסט באינסטגרם בו תיאר את האירוע הקשה שעבר. "סנטימטר אחד ימינה ואני לא פה, חשבתי שזה הסוף". הצעיר כאמור שוחרר מבית החולים.
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בשכונת גילה
זירת האירוע בשכונת גילה
זירת האירוע בשכונת גילה
(צילום: פרטי)
מסע הדקירות האכזרי התבצע על פי החשד על ידי שלושה צעירים, שהתבקשו לעזוב מתחם מדורה של חברות צעירים אחרת. אחד הנדקרים שנפצע באורח קשה כתב בפוסט באינסטגרם: "עשינו ישיבה של חברים מהבסיס אחרי הרבה זמן שלא נפגשנו. שמענו שירים, צחקנו ואכלנו עד שהגיעו שני צעירים. שאלתי מה שלומם ולא הבנתי מי אלה. ולדיסלב ירין (אחד החשודים בדקירה) אמר שנלך לצד. אמרתי לו שפשוט לא מתאים שהם נוגעים לנו בדברים. פתאום הוא אמר לי 'אתה רוצה דקירה? שארצח אותך?'. אמרתי לו 'מי אתה חושב שאתה?'".
על פי הצעיר, לאחר האיומים החל מסע הדקירות: "חבר שלו בא מאחורי והכניס לי אגרוף לראש. כשהשתלטתי עליו הסתובבתי לרין, והוא בדיוק דקר אותי עם סכין ללב, לא למקום אחר!".
הצעיר ממשיך וכותב: "הוא ניסה לדקור אותי פעם נוספת, הדפתי אותו בזכות הקרב מגע שלמדתי בסיירת גולני. ראיתי שאני כולי דם. לחצתי על הפצע מהר, גם את זה למדתי בצבא. ניסיתי לעצור את הדם, להציל את עצמי. הלכתי למעלה והייתי בטוח שאני הולך למות. צעקתי 'אלוהים אני אוהב אותך' והייתי בטוח שאני הנדקר היחיד. הוא דקר עוד שלושה. אחד מהם היה עם שתי דקירות בבטן – הם באו לרצוח. חשבתי שזה הסוף שלי עליתי לכביש, לא הגבתי בשוק כמו שמצופה מלוחם והצלחתי להציל את עצמי. הרופאים סיפרו לי שאם לא הייתי עוצר את הדימום הייתי מת".
2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה ומדורת ל"ג בעומר
ניידת משטרה ומדורת ל"ג בעומר
ניידת משטרה ומדורת ל"ג בעומר
(צילום ארכיון: לירן תמרי ועידו ארז)
ביום שלישי כוח משטרה עצר את המעורב השלישי בדירת מסתור, לאחר שנמלט זמן קצר אחרי אירוע הדקירות. במסגרת החקירה נעצרו ארבעה מעורבים שמעצרם הוארך עד לסוף השבוע על ידי בית המשפט.
עופר איובי, שכיהן בעבר כיו"ר המינהל הקהילתי בגילה וכיום מכהן כיועץ ראש העיר, הזדעזע מהאירוע: "ממש מתחת לביתי, במדורת ל"ג בעומר, שני בחורים נפלאים מגולני, נדקרו, בלב ובריאות. מי היה מאמין?! הם נדקרו רק בגין הסיבה שביקשו לחגוג בינם לבין עצמם. אספו עצים, קנו מצרכים וישבו לשמוח ולחגוג במעט הזמן שיש להם בין פעילות לפעילות. שוחחתי עם בני שחגג קרוב לחבורה שהותקפה. אמרתי לו אתה יודע מה לומדים בצבא, בקרב מגע? להימנע. להימנע מקרב מגע, כי הוא מסוכן. כך תנהג גם אתה. כך צריכים כולם לנהוג.
אמור מעתה: הבא לתוקפך הקדם לנתק מגע! לא להשיב, לא לעמוד על שלך, לא להכות – פשוט ללכת ולעזוב את המקום. זו אינה פחדנות אלא חוכמה. החוכמה להישאר בחיים. זו הגבורה".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים