חשיפה: עיריית ירושלים הגישה בקשה לצו סגירה נגד אולם האירועים "פביליון" לאחר שהתקבלו תלונות מחוגגים אודות הרגשת תנודות ברצפת האולם.
1 צפייה בגלריה
אולמי הפביליון
אולמי הפביליון
אולמי הפביליון
(צילום: לירן תמרי)
קראו גם:
בבקשה שהוגשה לבית המשפט לעניינים מקומיים מתואר כי בשבועות האחרונים התקבלה תלונה של אורחת, אשר במהלך חתונה חשה תנודות ברצפת האולם. "על פי התלונה הורגשו רעידות משמעותיות של רצפת האולם במרכז רחבת הריקודים. בנוסף, על פי התלונה כ-7 אורחים חשו בכך וחלקם פונו למנהל האירוע אך פנייתם על פי התלונה, לא נענתה ברצינות הראויה", ציינה עו"ד מירי וייס המייצגת את עיריית ירושלים בהליך.
עו"ד וייס הוסיפה כי במהלך בדיקה של גורמי מקצוע, נמצא כי טופס ההצהרה של מהנדס הבניין, אודות יציבות הבניין ויכולתו לשאת עומסים וכוחות הנובעים משימוש של אולם אירועים "אינו תואם את דרישת התקן הישראלי לעומסים אופייניים שימושיים לאולמי שמחה".
בבקשה לצו סגירה נכתב: "עוד יצוין כי על פי מידע שנמסר ממהנדס מחלקת מבנים מסוכנים, קיימת סתירה בין תצהירי מהנדס השונים שהוגשו, זאת הואיל ובשנים הקודמות הוגש תצהיר מהנדס המתייחס לעומס שימושי מתאים לשימוש של אולם שמחות, דהיינו 500 ק"ג/מ"ר בעוד טופס הצהרת מהנדס מאוגוסט 2020 מציג עומס שימושי מופחת אשר כאמור אינו תואם את דרישת התקן לאולמות שמחה".
לאור התלונות, והסתירות מבקשת העירייה לסגור את האולם לאלתר: "מדובר באולם אירועים בשטח של למעלה מ-2,000 מ"ר, אשר מטבע הדברים הינו עסק עתיר קהל, כאשר מדי יום פוקדים את המקום אורחים רבים, ועל כן המשך הפעלתו כאולם שמחות. תצהיר המהנדס אינו תואם את דרישות התקן ואינו מתאים לעומסים של אולמות אירועים, בפרט שעה שגם התקבלה תלונה אובייקטיבית אודות רעידות משמעותיות במרכז רחבת הריקודים אשר הורגשה על ידי מספר אורחים, עלולה לסכן את שלום הציבור.
"מדובר בעסק עתיר סיכון וקהל הפועל ללא אישור של כלל גורמי הרישוי הקבועים בחוק ונוכח שאר הנימוקים בבקשה ובפרט בנושא ההנדסי והבטיחותי, תוך סיכון שלומו וביטחונו של הציבור, מתבקש בית המשפט להשתמש בסמכותו וליתן צו סגירה מיידי לעסקם של המשיבים".
מבעלי הנכס נמסר: "מהנדס קונסטרוקציה אישר כי הבנייה בוצעה בהתאם לתקנים הדרושים ועל סמך אישור זה ניתן טופס 4. רצפה דרוכה באופן טבעי יש לה תנודות קלות והדבר נלקח בחשבון על ידי מהנדס קונסטרוקציה. אין ליקויים סדקים או שקיעות ברצפה, הפיתרון יבוא מהזזת רחבת הריקודים".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים