"רכס לבן היא הים של ירושלים, זו הריאה הירוקה של כולנו", כך אמר עומר וכסלר מהפעילים של קבוצת "מצילים את הרי ירושלים", שהפגינו בפתח המועצה הארצית לתכנון ובנייה בגבעת שאול, שדנה בערר נגד הקמת שכונת הענק בדרום העיר – רכס לבן.
2 צפייה בגלריה
עשרות מפגינים נגד הבנייה ברכס לבן
עשרות מפגינים נגד הבנייה ברכס לבן
עשרות מפגינים נגד הבנייה ברכס לבן
(צילום: מטה המאבק)
"אנו לוקחים לשם את המשפחה בסוף שבוע כדי ליהנות מהטבע. כמו שלא הורסים ובונים על הים אין שום סיבה להרוס את השטחי הירוק ולבנות ברכס לבן", הוסיף.
למתנגדים הרבים שותפים גם הארגונים הירוקים, 'מגמה ירוקה' והחברה להגנת הטבע, מטה יהודה השכנה והמושבים אורה ועמינדב. גם תושבי הסביבה וירושלמים לא מעטים. השבוע הצליחו לצרף למאבק גם את יו"ר סיעת 'התעוררות', עופר ברקוביץ, שעד לאחרונה דווקא תמך בבנייה. גם סגן ראש העירייה, אריה קינג הצטרף למאבק נגד הבנייה.
וכסלר: "בונים היום כמעט בכל מקום בעיר וזה רואי ונדרש ויש התחדשות עירונית ובנייה לגובה על ציר הרכבת הקלה. אפשר לוותר על רכס לבן ולהציל אותו עבור הדורות הבאים למען האקולוגיה והחי והצומח".
יו״ר האופוזיציה וסיעת התעוררות עופר ברקוביץ אמר בהפגנה: "אני קורא למועצה הארצית לתכנון ובנייה לשקול מחדש את הבנייה, להקשיב לתושבים שנאבקים על המקום ועל עתיד העיר, להיות קשובים לרחשי הציבור הירושלמי שעבורו חוף הים הירושלמי הוא המעיינות, ולשמור על הנכסים הייחודים של העיר הזו. הנגישות של הירושלמים לטבע המעיינות והרי ירושלים הם חלק בלתי נפרד מאיכות החיים בעיר. חייבים לעשות כל מאמץ לשמור עליהם״.
2 צפייה בגלריה
רכס לבן
רכס לבן
רכס לבן
(צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
מעבר לנושאים הירוקים ישנו גם חשש גדול כי הבנייה ברכס לבן תפגע באטרקטיביות של תוכניות הפינוי בינוי וההתחדשות העירונית בסביבת קרית יובל וקרית מנחם.
נעמי צור, סגנית ראש העירייה לשעבר ויו"ר 'שדולת ירושלים בת קיימא': "אסור לגעת ולהרוס את הטבע בהרי ירושלים, אין לכך צורך ולא הצדקה אבל מעבר לנושאים הירוקים הבנייה של שכונה עמידה ומרווחת בגובה בנייה מוגבל של עד 12 קומות בלבד תפגע באופן קשה במגדלים המתוכננים ברחוב הנורית. בכל מתחם קרית יובל ותוכנית הבנייה במינהל קהילתי יובלים. שם יווצר צפיפות כך שגם מטעמים של מדיניות תכנון ופיתוח אורבני יש לעצור את הבנייה ברכס לבן".
פורסם לראשונה: 17:43, 25.06.20