1 צפייה בגלריה
רכס לבן. צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
רכס לבן. צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
רכס לבן. צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (ג') ברוב קולות של 17 נגד 7, את השינוי לתכנית המתאר המחוזית. השינוי מאפשר את קידום תכנית משרד הבינוי והשיכון לבניית שכונת 'רכס לבן' בירושלים. התכנית נדונה ואושרה בהשתתפותו ותמיכתו של חבר הוועדה ראש עיריית ירושלים משה לאון.
שכונת רכס לבן תכלול 5,000 יחידות דיור, שכ־2,500 מהן יוקצו לקבלנים כ'קרקע משלימה' כפיצוי לפרויקטים של פינוי־בינוי ברחבי העיר שלא היו משתלמים להם אלמלא כן. 300 דירות נוספות ייועדו לדיור מוגן עבור האוכלוסייה המבוגרת. כפי שנחשף ב'בונוס', קו הרכבת הקלה יעבור בלב השכונה החדשה ולצד התחנות הרכבת יוקמו מעליות ציבוריות שיסיעו את התושבים לבתיהם במעלה ההר או בשיפוליו, על השיפועים התלולים. בעירייה אומרים שהשכונה מיועדת בעיקר לזוגות צעירים חסרי דיור, כך שרוב יחידות הדיור בה יהיו של 4-3 חדרים ורק מיעוט של דירות גדולות יותר. היא גם תיתן כאמור מענה לבניית עוד כעשרת אלפים דירות ברחבי העיר במיזמי התחדשות עירונית.
האדריכלית הראשית של משרד הבינוי והשיכון, ורד סולומון ממן: "מדובר בתכנית חשובה מאוד לירושלים".
מנהל מחוז ירושלים במשרד הבינוי והשיכון, משה מרחביה : "מדובר בתוכנית חשובה לירושלים, ובבשורה לזוגות הצעירים ולאוכלוסייה בעיר. תוספת של 5,000 יחידות דיור הן התחלה למטרה הכללית שהיא שימור האוכלסייה בעיר. כמו כן, התוכנית מציעה פתרון במתן קרקע משלימה לתוכניות פינוי בינוי המתוכננות בעיר שיוסיפו גם הן מספר לא קטן של יחידות דיור. אני שמח שירושלים ממשיכה להשתדרג ולהתפתח."
מהחברה להגנת הטבע, הפועלת לשמירה והגנה על רכס לבן בפרט ועל הרי ירושלים בכלל, נמסר: "החברה תמשיך ותפעל לשמירת ערכי הטבע והנוף בירושלים וסביבתה, באמצעים העומדים לרשותה".