האם העירייה מתנכלת למפגינים מול מעון ראש הממשלה ומחלקת דוחות שלא כחוק? עו"ד יוסי חביליו, חבר המועצה ומחזיק תיק החניה בעירייה, משוכנע שהתשובה חיובית. כפי שפורסם ב"ידיעות ירושלים", טענות דומות בנושא הושמעו על ידו וגם על ידי מפגינים, אבל כעת שלח חביליו מכתב רשמי וחריף ליועץ המשפטי של הרשות המקומית, עו"ד אלי מלכה, ולמנהל אגף הפיקוח, אילן ששון.
2 צפייה בגלריה
יוסי חביליו
יוסי חביליו
יוסי חביליו
(צילום: יואב דודקביץ')
מתברר שמאז אוגוסט קיבל חביליו תלונות על דוחות שניתנו למי שחנו בצידו המערבי של רחוב יהושע יבין. לאחר שסייר במקום, הוא גילה שאין תמרור שאוסר חניה במקטע הדרך הזה ושאין סימון אדום־לבן. "לכל אדם סביר שמגיע למקום ברור כי החניה במקום מותרת וחוקית", נטען במכתב.
עוד בחדשות:
לטענת חביליו תושבים באזור טוענים כי האכיפה הנמרצת החלה במקביל לגל הפגנות. "התנהלות זו מעלה חשש כבד להתנכלות מכוונת למפגינים ושימוש בכוח השררה להשגת מטרות פוליטיות", כתב חביליו. "לאור האמור נדרש התובע העירוני לבטל את כל הדוחות שניתנו ברחוב זה".
2 צפייה בגלריה
אלפים מפגינים בבלפור
אלפים מפגינים בבלפור
ההפגנות בבלפור
(צילום: יואב דודקביץ')
מהעירייה נמסר כי מי שקיבל דוח שלא כדין מוזמן לערער, והוסיפו: "העירייה מפעילה מדיניות אכיפה שוויונית בכל חלקי העיר. ברחוב יבין, כמו ברחובות אחרים בעיר, ניתן לבצע אכיפה גם כשאין תמרור כשמתבצעת חניה שמפריעה לתנועה".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים