המהומות בשער שכם: לוחם מג"ב תועד אתמול (שבת) בשעות הצהריים כשהוא מכה עצור היושב על הרצפה באמצעות אלה בעמדת המשטרה בשער שכם. לאחר שהעצור סירב למסור את הפלאפון האישי – הוא אף רוסס בגז פלפל. בעקבות התיעוד, מח"ש פתחה בחקירה.
1 צפייה בגלריה
לוחם מג״ב מכה באמצעות אלה עצור בעמדת המשטרה בשער שכם.
לוחם מג״ב מכה באמצעות אלה עצור בעמדת המשטרה בשער שכם.
לוחמי מג״ב מכים באמצעות אלה עצור בעמדת המשטרה בשער שכם.
(צילום: לירן תמרי)
ברשתות הערביות פורסמו בימים האחרונים קריאות להגיע ולהפגין בשער שכם על "הפגיעה בנביא מוחמד" בעקבות צעדת הדגלים. במטרה למנוע התאספויות בשער שכם, שוטרים מנעו מצעירים ערבים לשבת ברחבת המדרגות בניסיון למנוע הפרות סדר.
באחד התיעודיים, נצפו שוטרים כשהם מכים ללא סיבה נראית לעין צעיר ערבי באמצעות אלה, אמצעי לפיזור הפגנות שהשימוש בו מותר רק בהפרת סדר בדרגה ד' – הדרגה הגבוהה ביותר. לאחר מספר שניות, השוטרים עזבו את העציר שנראה שעוזב את המקום. בתיעוד נשמע הצעיר כמה שניות לאחר מכן כשהוא קורא לאחר השוטרים "לאמא שלך תגיד..", אז כוח של חמישה שוטרים החליט לעצור אותו – תוך שחלקם מכים אותו באמצעות אלות.
(לוחמי מג״ב מכים באמצעות אלה עצור בעמדת המשטרה בשער שכם. צילום: לירן תמרי)
העצור הערבי הובא לעמדת המשטרה המוצבת בשער שכם, שם תועד אחד הלוחמים כשהוא מכה את העצור, הישוב על הרצפה בבטן ובראש באמצעות אלה. לאחר מספר שניות אותו עצור אף רוסס באמצעות גז פלפל רק כי סירב למסור את מכשיר הפלאפון.
(תושב מזרח העיר התחצף לשוטר והוכה באלות. צילום: לירן תמרי)
ממשטרת ישראל נמסר: "עם פיזור הפגנה בשער שכם של כ-150 מפגינים, נותרו מספר מפגינים שסירבו להתפנות והחלו להתפרע במקום. שוטרי מג"ב ניגשו לאחד המתפרעים וביקשו ממנו להתפנות, החשוד סירב ונעצר. במהלך המעצר החשוד החל להתפרע ולהשתולל תוך שהוא מנסה להימלט, השוטרים השתלטו על החשוד והעבירו אותו לחקירה במשטרה. ככל שעולה טענה מצד חשוד רשאי הוא לפנות לגורמים המוסמכים בהתאם".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים