משגיח כשרות מטעם המועצה הדתית ירושלים, שלל הבוקר (שני) את תעודת הכשרות של בית הקפה ׳קאלו׳, בשכונת בקעה בירושלים. הבעלים, יעקב בן אלול סיפר ל-mynet כי "החלפתי לאחרונה את הפלטה החשמלית והגז לאינדוקציה כשהגיע המשגיח הראשון בבוקר, הוא שאל אותי מי מדליק את האינדוקציה והשבתי לו שאני מדליק ומכבה כמו בפלטה החשמלית".
2 צפייה בגלריה
קפה קאלו
קפה קאלו
קפה קאלו
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
מספר שעות לאחר מכן, טוען בן אלול, הגיע משגיח אחר. "גם הוא שאל אותי לגבי האינדוקציה. ואז הוא אמר לי שהעובד הערבי, מוסטפא, לא יכול להדליק את האינדוקציה. אמרתי לו שזה בסדר כי אני זה שמדליק אבל הוא התעקש", משחזר הבעלים של המסעדה, "הופתעתי כי אני מכיר את המשגיח הזה כבר הרבה זמן. אנחנו חברים והוא גם מכיר את מוסטפא, שעובד איתי כבר כמעט 20 שנה".
2 צפייה בגלריה
רחל ויעקב בן אלול, בעלי קפה קאלו
רחל ויעקב בן אלול, בעלי קפה קאלו
יעקב בן אלול ואחותו רחל, משתתפת ׳מאסטרשף׳
(צילום: נעם ריבקין-פנטון)
במקום החל להתפתח ויכוח בין השניים, במהלכו לקח המשגיח את תעודת הכשרות מהמסעדה. "אני לא אדם של מלחמות. אני אוהב את כולם, אבל יש לי בעיה עם הגישה שבה דיבר המשגיח, שכמו שאמרתי אנחנו מכירים כבר הרבה זמן וחברים באופן אישי. כל מה שאנחנו רוצים לעשות בתקופה הזאת של הקורונה הוא לחזור לעבוד ולחזור לשיגרה, לא מחפשים מריבות. אני לא נגד הרבנות ואם ייצרו איתי משם קשר, אני תמיד פתוח לדבר".
לטענת בן אלול, מאז שעות הבוקר הוא מקבל עשרות תגובות אוהדות. "אני מודה לכולם ומדגיש שוב שאני לא בא מתוך שינאה, אלא מתוך אהבה לכולם". אחר הצהריים, פרסמה הרבנות הראשית לישראל בעמוד הפייסבוק שלה את גרסתה לאירוע: ״הבוקר פורסם ברשתות החברתיות כי משגיח הוריד את תעודת הכשרות מ"קפה קאלו" בירושלים, לאחר שהבעלים "סירב לדרישה שהטבח מוסטפא יפסיק לטגן חביתות". אנו מצרים מאוד על כך שהכתב שבחר להפיץ את הידיעה, לא פנה לקבל את תגובת הרבנות או לבדוק מה קרה במציאות. מצ"ב מכתבו של מפקח הכשרות, המתאר כי הוכנסו למטבח שני מכשירי אינדיקציה. על פי דרישות ההלכה, במטבח כשר אין אפשרות למי שאינו יהודי לבשל על אינדיקציה, מאחר ובכל פעם שמורידים את המחבת המכשיר כבה וכאשר מניחים את המחבת, הוא מופעל מחדש. המפקח ניסה להסביר את הדברים לבעל העסק, אך לאחר שזה לא הראה נכונות להקשיב, נאלץ המפקח לשלול לו את תעודת הכשרות. באפשרות בעל העסק לערער על כך בכתב תוך 48 שעות או בשימוע אצל מנהל מחלקת הכשרות״.
פורסם לראשונה: 17:48, 29.06.20