בשבועות האחרונים גורמים חרדיים בקואליציה של משה ליאון הפעילו לחצים על מנת להפוך את מעונות הסטודנטים במתחם בית העם' בשכונת נחלאות לדיור להשכרה עבור זוגות צעירים. מדובר של שינוי דרמטי של ייעוד המגורים, שכן מדובר על מתחם שעתיד היה להיבנות בסמיכות לקריה האקדמית לאמנויות.
2 צפייה בגלריה
נחלאות
נחלאות
נחלאות
(צילום: רפי קוץ)
לפני כחודש פרסמנו במיינט ירושלים על הסעיף שאישרה עיריית ירושלים בוועדת הכספים, שמקצה כ-1.4 מיליון שקלים עבור תכנון מעונות לסטודנטים במתחם 'בית העם' שבשכונת נחלאות. על פי תכניות העירייה, במקום היו אמורות להיבנות כ-200 יחידות דיור עבור סטודנטים כהמשך למגמה של הגדלת היצע המגורים הזול לסטודנטים במרכז העיר.
ביום רביעי הקרוב תעלה בסבירות גבוהה ההצעה לוועדת התכנון והבניה בעירייה. מי שפעל בשבועות האחרונים לסכל אותה, לעת עתה ללא הצלחה, הוא חבר המועצה עו"ד יוסי חביליו. בימים האחרונים קיים חביליו פגישות עם ליאון וגורמים חרדיים בעירייה, אולם בשלב זה התכנית מתקדמת כמתוכנן.
חביליו: "ישנה חשיבות עליונה להקמת מעונות סטודנטים דווקא באיזור בית העם. זהו מהלך חיוני להחייאת מרכז העיר ושמירה על האופי הפלורליסטי של ירושלים ומרכזה. דירות להשכרה הן חשובות אבל ניתן להקימן גם במקומות אחרים. העובדה שבמקום עומדים לקום בתי ספר ומוסדות תרבות רק מחזקת את הצורך במעונות לסטודנטים. התנגדות החרדים מדברת בעד עצמה".
2 צפייה בגלריה
יוסי חביליו
יוסי חביליו
יוסי חביליו
(צילום: יואב דודקביץ')
מ"מ ראש העירייה ויו"ר ועדת תכנון ובניה, אליעזר ראוכברגר ('דגל התורה') מסר בתגובה: "מדובר בנושא שנבחן וטופל על ידי הגורמים המקצועיים בעירייה".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בעקבות מרכז העסקים המתפתח בכניסה לעיר ותוספת מקומות העבודה שצפויים להתווסף לאיזור, עיריית ירושלים מקדמת פתרונות דיור במקום גם עבור הזוגות צעירים שעתידים להעתיק את מגוריהם לבירה. פרויקט הדיור בבית העם עתיד לכלול דירות קטנות להשכרה במחירים מוזלים. הפרויקט נמשך כמתוכנן".